torsdag 29 juli 2010

Avsked och nystart



Ja, så har man vart norrköpingsbo i några dagar. Lägenheten börjar sakta men säkert bli som vi vill ha det. Sovrummet kommer gå i goth/svart/ek tema, vardagsrummet blir rött/vitt, hallen är inte ännu i synk med sin person, datarummet verkar gå åt det blå/vita hållet och köket är inte heller riktigt klart, måhända det oxå blir rött/vitt...




Igår var jag på sjukan. Verkar luta åt att det blir en mindre operation men jag är inte längre orolig, allt ordnar sig. Älsklingen hade lyckats trolla så han följde med som stöd och sällskap vilket var mer än tacksamt mottaget...




För att backa bandet lite: det blev inget lunchande med Anna-Carin, hon uteblev helt och hållet... Aja... Så kan det gå. Så sista måltiden på jobbet hade jag i sedvanlig ordning för mig själv på kontoret, blev lite thai från 7/11, ingen höjdare så men det slank ner. Sen hade vi avtackning, chifen bjussade på god jordgubbstårta och hans fru o deras lilla dotter var där. Jag fick en jättefin present, en lyka i form av en älva, se bilden. Kollade sen på nätet, den kostar typ 1300:- online, säkert en 1500:- i butik! Hans fru Jenny hade valt den och jag e jättenöjd! Sen stressade jag snabbt hem, sprang nästan till pendeln, fort till lgh och packade ihop det jag skulle ha, tejpade ihop strykbrädan och lackhyllan som skulle med till Norrköping. Sen kom min hyresgäst Erika och fick nycklarna, jag visade henne runt i lgh, lämnade grejer åt henne typ dammsugare o skurgrejs osv vilket hon blev glad över för hon hade inte hunnit fixa allt än. Hon hjälpte mig sen att kånka en påse till t-centralen där jag kom ombord bussen utan större problem även om jag egentligen skulle ha fått betala extra för strykbrädan som skulle gått som bussgods... Men jag fixade det iaf. Väl framme i Peking så satt min älskade ängel och väntade på mig. Vi hade knappt hunnit/kunnat prata nåt under dan för jag hade haft hektiskt schema och min mobil var helt död...




Och ja vad ska man säga, mycket går i uppackandets och sorterandes och i ordningställandets tecken här hemma. Katterna trivs nog inte alltför bra i stöket men det e djäklars kul med alla kartonger och ytor o skutta runt på!




Idag var man på lagerhaus och införskaffade nytt större diskställ som skall invigas idag efter maten som undertecknad skall stå för. Blir kyckling och fuskrisotto o lite grönt till. :)




Nej, nu har jag inte tid o sitta här länge till, har massor att göra, ska trots min dumma huvudvärk o städa köksskåpen nu tänkte jag! :D

Adios amigos!

1 kommentar:

  1. Jättefin älva, på gränsen till en tolva ;0)

    SvaraRadera