onsdag 14 juli 2010

Första dagen på resten av mitt liv!

Jaha, så har man äntligen gjort slag i saken och skaffat sig en blog!


Har ju funderat länge och väl och nu är det äntligen gjort! Orsaken till att man fixat det till slut är att jag har ju hittills skrivit på helgon.se i min dagbok där men nu när jag ska flytta från Stockholm till Norrköping så kan det ju vara kul för mina vänner att få följa mitt liv och vardag.


Ikväll ska jag i sedvanlig ordning åka till älsklingen, det är en nätt liten resa på dryga 2 timmar... Hemma i Norrköping, staden som f.ö. kallas Peking, så bor redan mina, ja numer våra, katter Luna, Gizmo och Nova. I nästa vecka går flyttlasset och om ytterligare några veckor är man återigen student, för första ggn på ja *räknar lite halvfort så där* 14 år. Ska bli intressant och få sätta sig i skolbänken igen! Har ju de sista 6 åren jobbat som inkassohandläggare och neeeej det är inte fullt så hemskt och jobbigt som det låter! Brukar säga att jag är alldeles för snäll för mitt yrke, blir man kallad ängel osv så kan man inte vara rent igenom ond, right?


Vad har man annars tänkt skriva om undrar du? Ptja, allt möjligt mellan himmel och jord, tankar & funderingar, tips på musik, smink osv, lite vad som händer i ens liv, tänker inte stänga in mig i någon speciell mall utan är öppen för vad helst som fångar mitt intresse eller vad jag känner att skriva om just för stunden.


Aja, dax att vända blicken till jobbet, min minirast är över för denna gång, ska registrera lite brev osv och svara på lite emails som inkommit, svara i telefonen när det ringer... Helt vanliga kontorsuppgifter helt enkelt!

Sayonara så länge! ;)

1 kommentar:

  1. Wihoo! Jag kommer typ följa din blogg som en galning. Uppdatera ofta baby!

    SvaraRadera