söndag 19 september 2010

Sladdjävlar!!!




Sammanfattning av helgen:
Åkte till svärisarna i fredags, hade det trevligt, åt gott o drack lite cider. Dock upptäcktes en tråkig bieffekt av endast 1-2 cider; man blöder som en gris från... :( Så jag slutade slurpa där på fredagen.
Lördagen inleddes av regn, rusk och grym blåst. Spelade ingen roll. Vi måste iaf ut och klippa svärisarnas häck runt tomten, som vi lovat. Det var ju därför som vi åkt dit. Så jag o älsklingen trotsade vädrets makter och satte igång, älsklingen klippte o jag gick efter med räffsan o räffsade både uppepå häcken o på marken o gick iväg med fylld skottkärra o tömde på komposten. Det hela tog knappa 2 timmar. Älsklingen lekte brandman där han stod o eldade massa ved- tändvätskan användes flitigt för det var väldigt blött det som skulle eldas. Gammelfolket klippte ner växter o städade o pysslade medans vi räffsade o eldade.

Sen låg jag i friggebon o pratade med mamma innan vi begav oss iväg, svärfar, älskling o jag för att köpa kräftor. 23,5 kg kräftor vart det, direkt från Vättern! Riktigt läskiga men samtidigt coola kryp det där! En del var blåaktiga, speciellt undertill, o de utstötte ett mysko knäppande läte. Hamnade de på backen så backade de. Efter kräftorna bytt ägare så for vi över med dem till grannen tvärs över landsvägen- en oppfinnarjocke vid namn Arne bodde där. Han o svärfar satte genast igång med kräftkok. Har alltid tyckt sånt där varit väldigt obehagligt, att koka djur levande men det gick väldigt fort, de dog tämligen omedelbums för Arne minsann, han hade byggt en egen gryta som gick på diesel o el! Ja jisses ja. Vetifan om det var elsäkert nånstans men det kokade som tusan! Luktade faktiskt riktigt gott om grytan med dill, massa vatten o porter.

Efter kräftkoket satte älsklingen o jag igång med att laga mat, vi bjussade på tacos o det vart väldigt uppskattat. Jag tänkte att jag skulle testa med några cider för att se om man blödde. Det hade jag inte gjort på dan men direkt när man druckit lite alkohol så satte det igång igen. SUCK. Vi spelade även denna kväll lite boule, med speciella Bondorlundaregler hehe ;)

Idag söndag, har vi blivit skjutsade hela vägen hem av svärisarna som kom upp o såg hur fint vi fått det o de fick träffa kissarna. Svärmor Inger är en kattälskare av rang o Björn, svärfar, gillar nog också katter. :) Annars skulle de inte ha 4 st. Samtidigt så fick de våran gamla tv, en 42" plasma som älsklingen lovade åt pappa sin för hans tv var helt slut. Så vad göra? Jo, vi gick helt sonika o köpte en ny tv. Vi bar den själva genom stan hehe Många pauser blev det men nu så nu står det en 50" plasma i vårt vardagsrum, se bilden. Men tro faaaan att det e grynig bild?! Så vi fick gå tebax o köpa nya sladdar, 2 scart o en koaxialkabel (antennsladd). Antennsladden var för kort o samma med scartkablaget som f.ö. inte gick att trycka in i för det avsedda hålet. GAH! Frustration AB. 400:- åt helsike om vi inte får byta...

På väg efter att vi hade köpt dessa förbaskade sladdjävlar så gled vi in på Lagerhaus o jag hittade 2 söta muggar, har ju varit på jakt efter 2 större muggar för te som man kan sitta o sörpla på när man sitter o ser på en film eller så. Det blev dagens andra lyckade köp! :D

I morron väntar det förhatliga matteprovet så nu måste jag sätta igång med att plugga matte o sen lite samhälls för o inte snacka om psykologi...

2 kommentarer:

  1. Indiska har de absoluta bästa tekopparna:D

    SvaraRadera
  2. Ohh? :D Måste absolut botanisera då! Kan även passa på att rekommendera tesorten Mambo Jambo om du testat den?

    SvaraRadera