måndag 20 september 2010

Sorgens morgon


Jag brukar inte blogga så här tidigt men jag känner att jag måste göra det.

Idag är en sorgens morgon. Ett läskigt främlingsfientligt parti har fått komma in i finrummet o är nu med i Sveries demokratiska hjärta, riksdagen. Tillräckligt många människor har vart så pass missnöjda med de befintliga partierna, eller har svalt hatpartiets medeltida synsätt. Partiet jag pratar om är Sverigedemokraterna. Ordet demokrati borde fan inte få användas av dem! De vill bl.a. inskränka abortlagen som räddat livet på så många kvinnor som av någon anlendning inte kunnat fullfölja graviditeten (istf att de ska ha vart hänvisade till olagliga och extremt farliga ställen där de kunnat utföra sin abort). SD vill inte heller godkänna homoäktenskap o vill inskränka invandringen. OSV.

Jag vill bara på detta enkla sätt, utöver att jag röstade rött häromveckan, visa mitt ställningstagande. Jag säger nej till främlingsfientlighet. När det gäller så är vi alla människor. Vi har ALLA lika rätt att leva. Vi delar redan samma jord o då har vi alla lika SKYLDIGHET att göra rätt för sig o bidra till samhället vi lever i!

Att bjuda in ett så här pass organiserat hatparti i vår svenska demokrati är ett hån mot alla de som kämpat FÖR frihet och demokrati! Många är de som vänder sig i sina gravar nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar