torsdag 14 oktober 2010

Fan


Har legat vaken sedan 3 i morse... Snurrat, vridit, lyssnat på katter, på sambons snusningar... Tankar som snurrat. Snörvlat, hostat, svalt. Fan. När hans mobil ringde kl 6 var det en befrielse. Nu sitter man här med ett halvätet äpple o får inte i sig ens det. Nova vilar i mitt knä o vi lyssnar på Judas Priest. E trött o ska strax lägga mig o försöka sova lite innan jag går till skolan. Mår lite illa, lite spyvarning lixom, så där diffust typ...

Hade iaf en bra psykologilektion igår. snackade om min uppsats, fick applåder o nån sa att det lyste om mig, att det märktes jag var engagerad, intresserad av mitt ämne. :D

Var ju förresten till vårdcentralen igår. Himla trevlig personal alltså, även om man fick vänta! Där konstaterades det att jag mycket riktigt har ögoninflammation. Tydligen var det många nu som gått med förkylning i flera veckor o då går infektionen till ögona. Jag fick ögondroppar med pencillin o nu har jag droppat det 3 ggr o det märks redan skillnad. Älsklingen har oxå nåt liknande i sitt ena öga så han får halva engångspipetten med medicin.

Ne nu säger mitt huvud att det e dags o krypa i säng, ajj ajj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar