torsdag 4 november 2010

Jobbiga natt!


Kunde bara inte somna igårkväll! Restless legs säger jag! Hade inte ätit godis men däremot druckit vin o en cider (har ju höstlov) o så smakat lite av älsklingens snus hehe. Tydligen var det för mycket socker o mitt högerben kunde inte slappna av, låg o hoppade till kanske 23 nånting... Halvslumrar- vaknar om o om igen av att benet skakar o hoppar. God damn vad irriterande. Tog t.o.m 2 ibumetin, hjälpte inte nåt... Sen vaknade älsklingen o busade lite med mig men jag var INTE på humör. Tänk dig själv, natten innan har man legat vaken mellan 3 & 5 o inte kunnat sova, nu kan man inte somna in o så försöker nån skoja med en. Man e inte glad då.

Har sällan känning av RLS men kan få det ibland o det är extremt jobbigt. Jag hade själv satt i samband att jag trodde det var pga socker men det är snarare järnbrist, enligt källorna på nätet. Hey guess what, undertecknad har fått behandling för järnbrist. Sitter iaf o läser på om RLS nu:


Ska ta en järntablett nu direkt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar