måndag 22 november 2010

Stor bak











Jag har ingen stor bak MEN jag ska baka bröd tänkte jag! Är realistisk, jobbar ju på min tidsoptimism, o inser att jag icket kommer hinna göra det ikväll. Så i morron när jag slutat skolan för dan, slutar ju redan 11,10 så bär det av hemåt o baka detta recept, verkar ju mums:


Tänkte spica upp det med lite brödkryddor; det blir anis, kummin o fänkål. Hoppas älsklingen kommer gilla det. Var även o köpte en speciell kavel; en så kallad kruskavel. Hittade den på Klippet (en lågprisaffär) här i stan för 60:-! Har sett priset på 400:- på nätet! Så 60:- var taget- det var förresten den sista de hade.. ;)

Idag däremot ska jag göra en variant av finsk korvsoppa med falukorv, potatis, morötter, purjolök, kålrot o palsternacka. Smaksättning i form av lagerblad, svart- och grönpeppar o så buljongtärning o salt förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar