fredag 25 februari 2011

Ajjeh!




Har vart i Stockholm sista två dagarna och pysslat med lägenheten. Har målat o joxat o djäääävlar vad fint det blev! :D E såå nöjd o så stolt. Systeri var underbar o ställde upp o skjutsade hit o dit, IKEA, målerifirma osv. :) Sen har hon hjälpt till o vart DJ när man stått o målat. Hon hade aldrig sett en renovering o jag som gjort det såå många ggr e juh van o visade mer än gärna hur man gjorde. Hade över fotograf som var både supertrevlig o superduktig. O sen kom mäklaren oxå över o gav nå papper som man måste fylla i o skicka tebax. Senare i eftermiddag kommer lägenhetsannonsen upp på nätet o jag har visning om 2 v. HOPPAS det e många som kommer o kikar o många som e intresserade av lgh o vill buda!

Men oj vad sur jag var på min f.d. hyregäst. Hon hade på eget bevåg hivat min fina gräsmattematta som jag haft på balkongen. Hon sa den var ofräsch men det måste vara isf för att hon sabbat den för jag hade bara haft den en säsong. Sen hade hon inte städat ordentligt heller o inte tagit fönstrena. Hon skyllde på minusgrader menjag vet att det går att tvätta fönster även på vintern- hur skulle fönsterputsarna överleva?! Jo, tricket e att hälla lite glykol i fönsterputsmedlet o voila! Sen hade hon inte tömt alla grejerna från förrådet heller... SUCK! ALDRIG mer att man gör bizniz med småbrudar!!! Så nu ska jag kolla upp vad en sån mata kostar ny, kanske en 2-300 kr o så drar jag av en liten slant för den sommarn jag hann använda den o så får hon helt enkelt finna sig i att jag behåller lite av hennes deposition samt att jag håller några hundralappar till för att ev hyra släp ifall hon inte hämtar sitt skit så jag får bekosta bortforslingen. De pengarna får hon tebax om hon hämtar sitt skit.

Ugh vad ont jag har idag! E helt mörbultad o min rygg e fuckad. Fick en tradolan i onsdagskväll av sis, kunde inte stå rakt o jag kunde inte ligga ner heller. Men gudinna vilka mysko drömmar man fick o ögona snurrade i huvudet när man vaknade nästa morgon! Det blir o vila idag skulle jag tro från träningen så får jag gå o cykla lörd o sönd. Älsklingen konstaterade att jag nog behöver börja med styrketräningen igen... ;) Håller med.

GUD SÅ SKÖNT DET E ATT VARA HEMMA OXÅ! :) Borta bra men hemma bäst...

Nu e det fredagsmys oxå, har redan börjat mysa med min ständiga följeslagare o knäkatt Nova. Jag o älskling ska åka o handla kattsand i morron o en ny micro hoppas jag. Dagens projekt e skola, ska skriva på medicinska inlämningsuppgiften o sen ska min älskade man o jag bestämma oss för vad vi ska äta i afton.. :)

2 kommentarer:

  1. Fasen, jag vet ju hur fint du hade det. Så orättvist att du drabbas av sådant här. *kramar om*

    SvaraRadera
  2. Jaaa men nu e det superfräscht o snyggt! Kolla bilderna på nätet i eftermiddag! Mm funderar på att köpa ny matta till balkongen, sånt där gräsmattematta e ju så skönt o gå på. :) Kramar tebax!

    SvaraRadera