söndag 20 februari 2011

Gizmo, Gizmo...


Hans knöl som han har haft nåt tag nu, bakom nacken/vänster skulderblad typ, den har blivit större... Vi måste nog snart åka till veterinären med honom. Han opererades juh för 2,5 år sedan efter att han fått en elakartad tumör på 3,5x8 cm över halsen. Då hade den satt sig på matstrupe, halsstrupe och muskulatur o senor. När veterinärerna, de var 2 som opererade på honom, öppnade opp honom trodde de att det bara var fråga om en cysta. Efter att knölen han hade då hade skickats till England så fick jag tebax svaren att det var en tumörsort som vanligtvis drabbar hundar, i snittålder 15,8 år. Den här tumören kommer oftast tillbaka o metastaserar o går ner i lungorna. Jag tror den har kommit nu för att stanna... Han äter o dricker iaf o leker emellanåt o verkar inte direkt ha ont men han e som han e, lite lynnig o elak mot Luna men go med Nova. De två älskar juh varandra nåt otroligt... När vi tar bort honom kommer hon vara jätteledsen men jag hoppas tjejerna närmar sig varann då. De har redan börjat busa lite smått...

Nu ska jag strax hoppa i säng, kom hem från gymet nyss. Kör korta pass eftersom jag e slut, känner av förkylningen plus på att jag vart bakis idag. Vi gjorde en sopntanrunda jag o älskling igår...

Nattinatti!

2 kommentarer:

  1. Den ser faktiskt exakt ut som den som Sippan har, och då sa det att det var en talgkörtel, fast å andra sidan kan nog elakartade se ganska lika ut..

    Jag tycker att du ska åka till veterinär med honom så att du får ett svar=)

    Vi håller tummar och tassar!

    SvaraRadera
  2. mmm ja med Gizmos historia väljer jag att tro det värsta men jag ska ta o kolla upp det med vet. :) Så man får svar en gång för alla... Tur den inte växer så snabbt iaf!

    Tack stumpis för ditt svar, det uppskattas!! :D

    SvaraRadera