lördag 19 februari 2011

På västfronten intet nytt!







Eller vad heter det? :)

Här har inte hänt såå himla mycket. Har gått o blitt förkyld. Ja, igen. Så jag harinte kunnat träna så mycket som jag velat, däremot sköter man sig vad gäller maten vilket resulterat i viktnedgång. Ett tag var ja innte o sniffade på LCHF meeen det e inte min grej, det e för strikt och fundamentalistiskt för mig. Jag har gått ner förr på att äta vettigt och mindre portioner och träna. Jag tror att det e det bästaste sättet att gå ner i vikt. Har gått ner hundratals kilon på det faktiskt, problemet e att man gör sedan nån ändring som innebär att kilona kryper på en igen o då e det bara att sätta igång igen.

Hade även mitt första prov för terminen i början av den här veckan, i psykologi. Skrev 21 sidor på 3 frågor hehe ;) Lite overkill men, men. MVG vart belöningen så jag e nöjd! ;D
En dryg månad med fuktskador har gått. Än är inte helvetet över o vi har fortfarande avfuktaren som surrar som en helikopter, i sovrummet. Fuktsnubben var här igår o konstaterade att vi behöver ha den till i mitten av nästa vecka. Suck. Så väggarna är fortfarande upprivna o det ser för djävligt ut. O inget har vi hört från hyresvärden, djävla kärring, som inte engagerar sig i sina hus eller sina hyresgäster. Hon hade iaf kunnat ringa o höra hur det var med oss. Jag hopas vi får omtapetserat i sovrum o vardagsrum. Och en stoooor hyresreducering i nån månad. MINST! Gud vad jag vill flytta trots detta till en annan lägenhet, gärna en sekelskifteslgh, centralt här i stan MED balkong! Ohh jag saknar balkong! Vill kunna plantera blommor, sitta där ute på sommarn o fika o dracka en drink, glo på människorna som strosar där ute...

O när vi ändå e inne på lägenhet, på onsdag åker man upp till Stockholm, flickan som hyrt lägenheten ska flytta ut nu i helgen o då har hon på sig några dgr att städa ur lyan. Inte för att jag tror hon kommer göra nåt bra jobb med utstädningen. Det var en hemsk syn som mötte mig när jag kom dit för nån vecka sen. Inga mattor, inga gardiner, såg ut som en unkiskvart! O stanken på toaletten. Oh, my gooood. Tror hon spolar ner kattsanden. O inte hade hon skrubbat kaklet i badrummet heller. Jag e bara glad att bli av med henne som hyresgäst för 1) tydligen har hon haft en inneboende- UTAN att ha meddelat mig OCH 2) hon har haft affärsverksamhet i lägenheten där hon trimmat hundar o badat dem osv. Jag hittade hennes annons på nätet! Man får INTE ha bizniz i en BR lägenhet!!!! OCH hon hade spelat musik så högt att grannarna, de gamla, lomhörda farbror Kalle o tant Astrid, fick klaga! DÅ e det högt! USCH! På torsdag kommer en fotograf o ska fota inför annonseringen. Då måste allt va klart o fint. Sen blir det visning på lgh i mitten av mars skulle jag tro.

Nåja, nu spårade jag visst ur lite. Har vart lite uppretad sen man såg Ove i Solsidan, serien som går på TV4. Asså den människan. Älsklingen skulle säkert, eller har iaf redan, psykologiska teorier om varför jag e så arg på honom. GAH! Vill bara stryyyypa karln! Jag blir så frustrerad när jag ser honom, så jag sitter med händerna på huvet o knappt pallar att se serien!

Oj, nu spårade jag ur igen hehe Jo, angående lägenheten. Jag ska måla om i vardagsrummet o lite småpiff i lägenheten så jag sover borta för första ggn från älskling sen vi var särbos. Ska bli väldans konstigt... :( Maria ska skjutsa mig till målerifirma o sen ska vi på IKEA. Jag ska även på Claes Ohlsson o köpa ett fint duschdraperi. Maria o hennes karl de lovade slipa diskbänken som är i trä. Allt för att maxa lghs skick så man kan få massa, massa pengar vid försäljningen!! Jag HOPPAS vi kommer över miljonen iaf. Då går jag fint med vinst. Mäklarn ska juh ha minst 37,500:- och får jag över 1,025,000 kr så vill han ha ytterligare 15% av kakan.

Idag har vi ätit en suuuupergod frukost, älsklingen bakade scones med russin, torkade aprikoser, müsli, vetemjöl & havregryn, så kokade vi ägg till det, o som pålägg philadelfiaost o en liiiiiiiten liiiiite klick med hallonsylt. Te vart det, mumbo jumbo (såå gott) o så tog jag ett äpple o klyftade den o pudrade kanel över. En frukost för bantare! :D Ska snart till gymet tänkte jag, har inga höga ambitioner eftersom jag inte är helt piggelin än men jag vill inte sumpa utmaningen att gå 2 g/v i 12 v, då får man en present.

Längtar f.ö. alldeles fruktansvärt mycket efter att vi drar till Tallinn i mitten av mars, det blir älsklingens 40-års present. En 40 timmars kryssning. Ska bli nice med minisemester! Lär juh inte bli nån i sommar för jag kommer förhoppningsvis att få jobb på ett gruppboende för funktionshindrade. Jag skickade in en ansökan på f.m o så ringde de upp mig strax efter lunch o ville ses så ja, den 10/3 ska jag på intervju! Hoppas, hoppas som fan att jag får det! Vill verkligen ha det och det skulle se bra ut i mitt CV iom jag vill jobba med människor!
Måste även nämna att min gamle trotjänare, micron, har dött efter lång o trogen tjänst. Inköpt på Siba Barkarby för typ 8 år sedan. Pax vobiscum... Den externa hårddisken är även den numer avliden... Pax vobiscum den med.

Nej, nu e det hög tid att knyta ihop säcken o packa sig till gymet! Tjenamoss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar