torsdag 23 juni 2011

Uppdatering o bröd m.m.




Jag var till vägledningscentrum igår, väl där anmälde jag mig till en sommarkurs i Matematik B så får vi se om jag hinner fixa det innan universitetet sätter igång... Antingen med eller utan mig. Hoppas iaf att den reella kompetensen väger tyngre så man slipper traggla med matte B. MEN om det inte funkar, så e det inte mer med det. Då får jag ansöka till nästa höst... Surt men så kanske det får bli. Då får man plugga matte i lugn o ro o kanske jobba jobba under tiden. Min ansökan om reell kompetens hade skickats till filosofifakulteten den 15/6 men med semestrar o allt så visste inte tjejen som jag pratade med, Anna, när man hinner få svar men förhoppningsvis innan den 12/7 när urval sker.


Var iaf nyss o handlade. Hittade 2 brödformar som man använder när man vill göra formbröd, de var nog på 1,5-2 L så det blir 2 fina bröd som man gör. Sen hittade jag en kaffeburk för pulvret. Jag ska försöka mig på 2 olika sorters bröd med valnötter, har fått dille på nötter, o kanel men det har jag haft länge nu hihi

Intressanta recept: http://kardemummagumman.se/2010/05/06/valnotsbrod-med-aprikos/












De två sista recepten ska testas närmaste tiden! :D *slurp!*


I går var det förresten en sorgens dag hemma... Älsklingen o jag har suttit o sett på Star Trek Deep space 9 under nån månad nu. Och nu var det slut, sista avsnittet besågs medans tårarna rullade på mina kinder. Hade juh helt glömt jag hade sminkat mig så man såg ut som Alice Cooper haha ;) Sorgligt att det e över nu... Vilken underbar serie o jag tyckte de sydde ihop slutet helt ok faktiskt. Märks att det var väldans intelligenta manusförfattare... TACK för de många underbara och underhållande timmarna med hela gänget på DS9! *älska!* Hoppas nästa serie ska gillas av älsklingen, tänkte introducera Farscape åt honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar