lördag 6 augusti 2011

Hatar byts ut mot ogillar



Älsklingen brukar påpeka att "hata" är ett synnerligen kraftfullt ord, bättre att byta ut mot ogillar, så ja jag ska försöka tänka på det. Jag har idag vart o flängt på stan o guuud vad jag ogillar det! Var inte motiverad men behövde handla massa. Älsklingen hittade en skjorta o ett par fina ljusa byxer på dressman för bara 175:- för dem båda! :D Sen köpte han ett par skor för 249:-! Snacka om flax lixom! När vi kom hem hade nån av kattuslingarna hett omkull kaffebryggaren med pulver o kaffe över hela köksgolvet! MEN VA FAAAAN lixom! Bara o börja skura...






Var igår hos frissan för att färga utväxten. Min ordinarie frissa var inte där men det var hennes dotter som skulle ta hand om mig, jag var liiite fundersam- hon e juh inte utbildad frissa men va fan, det går nog bra tänkte jag... Det gjorde det inte. Jag tappade jättemycket hår o hela kvällen har det fortsatt. Jag tror hon blekte mitt hår isft att färga. Jag var sååå ledsen o såå besviken. Var juh med om att misshandla mitt hår för några år sen med blekning o då var det typ samma sak, då fick jag klippa bort 3 dm. O bakningen gick åt helvete så det var ingen bra dag alls igår... Var på fruktansvärt humör, milt uttryckt.


Nu sitter jag iaf o lyssnar på bra musik, har goseNova i knät o bubbelvatten. Känner hur man börjar lugna ner sig... Har tvättstugan nu o älsklingen bubblar i badet o läser skvallertidning. Älskar den karln så himla mycket även när man e sur o grinig. Ikväll ska jag äta lite mat tänkte jag, vi hyrde filmen Rango. Hoppas den e kul.


I veckan som kommer väntar massa jox, glatt o jobbigt om vartannat; bland annat fortsätter packandet o renoveringen inleds. I nylägenheten står redan täckpapp, färgburkar o gud vet allt. Vill just nu bara att allt ska va klart meeeen så roligt får vi inte ha det. Jämmer o elände. Men allt ordnar sig, det gör det alltid!


Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar