onsdag 25 januari 2012

Lönedag- lyckliga dag!

Idag är dagen då större delen av befolkningen är lyrisk. Det är inte nåt så stort som jul eller midsommar, nej det rör sig om en av 52 lyckliga dagar varje år... LÖNINGSDAGEN! Jag har nyss anmält mig till CSN för terminen kan man säga så jag lär inte få en krona innan nån vecka hunnit gå. Men det får gå ändå. :) Tur man fick lite lön från juljobbet. 


Nu ska jag fortsätta lyssna på musik, sörpla kaffe och läsa om Karl Marx & ja Weber vad han nu hette i förnamn. Läste igår intressanta rader av Durkheim om samhället. Verkligen en aha-upplevelse trots att det var över 100 år sen det skrevs! 





1 kommentar:

  1. Ohh dom där snubbarna Durkheim å Weber känner jag mkt väl igen! ;) Hehe.... ja det är så himla mysigt med kärlek å att känna det underbara lilla livet som växer i mig! Inte visste man att det kunde vara så härligt! :) Härligt med löning... men vissa får sitta tålmodigt å vänta på försäkringskassans utbetalningar. :/ Kram på dig.

    SvaraRadera