söndag 5 februari 2012

En riktig kvinna

Idag har jag vart en riktig kvinna och hållt mig mestadels i köket och i tvättstugan. Vi hade över lite ris och stekta grönsaker och detta räddade jag genom att göra 2 ugnsstekta kycklingfiléer och currysås till, vips hade vi morgondagens lunch kirrad! Sen fortsatte jag med lasagnen, gjorde köttfärssåsen klar igår, så idag stektes champinjoner, hackades soltorkade tomater och ostsåsen/bechamelsåsen fixades och själva ihopmonteringen. När jag vart klar var det både ostsås och köttfärssås över, så vad göra? Jo, man kokat broccoli, pasta och gör ytterligare 4 matlådor till frysen! Här ska ingen mat slängas i onödan inte! Där emellan har man skuttat upp och ner i tvättstugan. 


Igår hade jag en superkul kväll, älsklingsmaken vart sugen på att spela lite warhammer så vi tog en taxi till Freddan och Sabina. Väl där kom en granne förbi och tjejerna kom fram till att de skulle gå ut på Highlander inn och frågade om inte jag också skulle haka på. Sagt och gjort, peppad av min älskling skuttade jag ut och hade sååå kul! Träffade massa sköna människor. När klockan slog midnatt ville Sabina och gänget dra vidare till Pub Wasa men jag tyckte det var dags att skutta sig hemåt till maken som redan låg och sov så skönt. Enligt uppgift så kom inte Sabina hem förrän vid 4,30 och då hade jag vart död sen länge, man är inte 20 längre! ;)


I morgon fyller vackra Luna 9 år, helt otroligt vad tiden går fort! Mycket tråkigt är dock att vi har hur som helst kommit fram till att Gizmo ska få kila vidare till våren, han mår allt sämre och är elak mot Luna såå... Det är nog dags då... <:/


Nu ska vi ta och mysa ihop i soffan och se lite film!

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra med Gizmo. På vilket sätt är han dålig?

    SvaraRadera
  2. Han hade en stor tumör för 3,5 år sedan som han iofs fick bortopererad, sen har han haft små tumörer vid några tillfällen och allt detta har gjort honom typ själsligen sjuk, sen verkar han ha blivit gammal och grinig och gör sina behov utanför kattlådan vilket aldrig nånsin hänt förr. Han har bättre och sämre dar men man ser han är trött, som en gammal katt... Tyvärr smittar detta även av sig på hans terror gentemot Luna, äldsta katten, som han jagar och är dum mot.

    SvaraRadera