onsdag 1 februari 2012

Zzzz...

Jisses vad trött jag blev efter lunch. Jag kunde helt enkelt inte kämpa emot John Blund utan hoppade i säng, läste lite i Hemmets Journal och då kom Gizmo och Nova och la sig under täcket, den ena först och sen andra men då drog Gizmo och så slocknade jag, med Nova vid mina fötter. Mysmissar. Sen ringde mobilen och jag var såå sugen på att snooza men det gjorde jag inte, hade lite pyssel att göra; handla och hämta nya skolböckerna från Adlibris som kommit. 


Nu ska jag dricka ett glas med en upplöst järntablett utifall att det är taskigt järnvärde som spökar. Sen blir det att mumsa älsklingens ugnspannkaka med kassler, grahamsmjöl/vetemjöl, purjolök och champinjoner. Ska bli intressant att testa den varianten... 


Hittade förresten igår en bild på mitt öga som jag fotade när jag hade ögoninflammation förrförra gången, på en sida, lite skojs att min bild blitt kopplad till en för mig okänd sida. Sen hade nån annan omnämnt ett inlägg på min blogg, när jag skrev att pappsen fyllde år men blogginnehavaren hade missuppfattat lite för han trodde jag gett pappa en torshammare men det var min man som fått en av mig, däremot satte jag ut en bild på en torshammare eftersom min pappa är namngiven efter åskguden. Lite kul faktiskt, min farmor var kristen men om min farfar var det vetitusan med barn som fick fornnordiska namn som Siv, Rut, Ture, Tyra, Göte, Thore, Ellen vet jag inte om det är så speciellt fornnordiskt, Barbro samma sak... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar