torsdag 1 mars 2012

Glasögonormen

Jag var ju som bekant till optikern härom dagen. Precis som jag misstänkte hade min syn försämrats lite grand, med 0,25 dioptrier så nu ligger man på -9,75 i båda ögonen och optikern konstaterade ett litet brytningsfel i vänster öga. Sen fick jag också veta att de linser jag haft under så många år ska tas ur sortimentet för de har uppgraderat linsen till en tunnare HD lins. Om man utgår från recentionerna så verkar den nya linsen väldigt lovande! Ska tillbaka till optikern på måndag och så får jag prova på den här nya linsen. :) Sen lär jag nog köpa linserna online, billigare så än att köpa dem hos optikern. Måste även säga att Synsams personal, här i Norrköping är trevlig, och de är prisvärdast! Var in på bl.a. Specsavers här i stan men där kändes det inte bra, optikertanten ville bara kränga på mig grejs kändes det som när hon började rabbla priser utan att jag frågat. Så blir det optikerbesök i framtiden så blir det Synsam igen, de hade jag även som liten när jag bodde i Luleå.


Hittade en intressant länk med kaloritabell på olika livsmedel. http://kaloritabell.com/ Bra att surfa in på när man behöver veta sånt. Idag ska jag hur som haver ha en vilodag från svettemplet, ska dock dit i morron tänkte jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar