onsdag 15 augusti 2012

Första semestern och shoppar-floppar

I helgen så styrde vi kosan norrut, mot Stockholm och Nynäshamn och vår första riktiga semester som gifta. Redan när jag bodde i Stockholm så var jag nyfiken på denna skärgårdspärla... så det var härligt att äntligen få komma sig dit. Vi hade fixat kattvakt så missarna gick det ingen nöd på! Vi åkte tåg dit och hem för jättebra pris, tåget dit var helt outstanding trots det var 2 klass. Nynäs är en himla mysig och sömnig liten småstad vid havet, med massa båtar och fina hus. Vi sov hos makens underbara släktingar och njöt maximalt av god mat, gott sällskap, mycket skratt och härliga, livliga diskussioner om både kung och OS. Det visade sig även att en släkting till maken var en trogen blogg-läsare vilket gjorde mig glatt förvånad *vinkar till A.* :D Fick mig ett par sandaler som inte riktigt passade ägarinnan som alltså gav dem till mig, de satt likt Askungens skor perfekt på mina fötter men att gå med splitter nya skor, i timmar, är inte att rekommendera. Men tjurig som man var gick man på med resultatet av massa härliga, ömmande skavsår.

Väl hemma har vi tagit det riktigt härligt lugnt. Älsklingen har tagit tag i att städa kylskåpet så nu är det skinande rent och härligt. Jag har även vart på gymet 2 dagar i rad med skön tränningsvärk på köpet. Min rygg är dock inte riktigt bra, vilket gör att jag inte kan göra sit ups eller vrid-övningar. Så jag får börja med att stärka upp ryggen med lite ligga-på-magen-övningar. Men annars så går resten av övningarna bra. Känns skönt att ha kommit igång igen. :) Snubblade på min gruppkamrat från uni igår, Anton, som gav en hjärtlig kram. :) Kul att se honom. Har även börjat bli hejjad på av gymmare så folk börjar väl känna igen en. Kul effekt av gymbesök, att man börjar bli en i gänget, precis som när man gick på World class i Jakobsberg...

Igår så var vi till Linköping en sväng, tänkte dra till IKEA för att köpa lite sängkläder, örngott och sådana där dra-på-lakan som är så fruktansvärt smidiga eftersom de ligger kvar nästan hur mycket man snurrar som helst i sängen. Men väl där, så fanns det inga sådana lakan. Snacka om besvikelse när man väl tagit sig ut dit. Damn. Nåväl, köpte lite örngott i alla fall och så fick vi oss billig lunch i form av köttbullar och mos. 2 fulla måltider för under hundringen- DET priset går inte att argumentera mot! Så det måste vara det absolut billigaste IKEA-besöket genom tiderna för mig. 



I övrigt så börjar man längta efter att få komma igång med skolan. Dock suger Linköpings universitet vad gäller framförhållning vad gäller att skicka ut kursinformation och lägga ut litteraturlistor inför kommande höst. Fick förfrågan igår ifall jag ville komma och jobba natt på sommarjobbet, jag tackade nej- jag behöver verkligen få liiiite sommarlov vilket jag får under mina 13 lediga dagar, som f.ö. infaller med makens ledighet. Och appropå make, han ligger just nu och sover. Jag kunde inte sova vidare efter klockan 7. Har hafts så fruktansvärt ont i ryggen inatt så vid 4 steg jag upp och tog en voltaren och låg vaken tills den kickade in. Sen strax innan 7 börjar det slamra och låta utanför fönstret och då kunde jag inte sova mer. Så inatt har vart en sån där skitnatt igen. Knasigt att få ont i ryggen när man legat för länge...

Måste passa på att slänga in en liten rekommendation, vet inte om jag tipsat om den här tidigare men i så fall passar det att tipsa igen; ICAs egen choklad som består av 72 % mörk choklad och undra om det inte är sån där fair trade också? Hur som, är det gott att ta en liten bit medan man dricker sin morgonkopp med kaffe eller äter en banan. Prova själv!


Näe, om man skulle ta sig sitt dagliga morgonbad nu...? Heippa hei!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar