torsdag 8 november 2012

Nostalgitripp på tradera

I förra veckan hittade jag en likadan julgardinkappa som brukade hänga hos, jag tror det var hemma hos mormor och morfar i Finland. Jag vill minnas att det var en nedredel också, så det vart som en kafégardin, mamma hade duken som hörde till setet, undra om hon inte har kvar den här julduken? :) Nåväl, jag ropade in den för ynka 22:-! Plus frakt då men i alla fall himlars billigt. Nu ska jag bara köpa ett par långa röda längder så det matchar och så ska dessa hängas i köket! :D (Bilderna har säljarna tagit...)




Ytterligare en nostalgitripp blev det tal om när jag hittade ett gammalt seriealbum från 1980 som jag betalade 49:- för, som heter...


Jag vill minnas att det här var min storasyster Marias seriealbum... Men ohhh, så jag gillade den här! Jag fick både kappan och seriealbumet idag och läste ut seriealbumet medan jag tog ett hett bad. Ohh lyckan!

Nu sitter jag bara och väntar på att älsklingen ska komma hem så ska jag laga ihop nån pasta carbonaravariant.. ;) I morgon har jag inga föreläsningar men annat står likväl på schemat...

Heippa hei!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar