söndag 18 november 2012

Rutiner och reflektion

Idag är det söndag. Enligt min rutin är det därmed tvättardag. Dags att bädda rent och börja smygstarta nästa vecka med planeringar och så. Känns skönt att liksom ha lite koll på vad som ska hända närmaste dagarna. Eftersom älsklingen ska ha fika på tisdag så får jag även baka bröd- jippi! Och som vanligt bjuder jag på 2 olika sorter. Hade dock hemma massa havregryn så jag var lite tråkig och gjorde en dubbelsats (3 plåtar) med havregrynstekakor. Sen ska jag göra antingen en eller två formar med bröd, lite eget hopkok där jag utgår från andra recept men fixar nåt eget, hoppas det blir bra. Träningsmässigt har veckan varit riktigt bra; fick ihop 3 pass varav ett var på 70 minuters cykling, blev en bra bit över 500 kalorier minus där! :D

Häromkvällen hade vi ett kärt återseende, The big bang theory, säsong 6! :D Så det har vart mycket mys och film-tittande i helgen! 

Sen en liten reflektion. Fasiken vad folk klagar på sina liv, som småbarnsföräldrar och gud vet allt! Om de bara kunde förstå hur många som skulle avguda deras liv med småfolk! Hur många skulle inte älska att få vara illamående i ett halvt år bara för att få vänta barn, hur många skulle inte längta efter att få sova max en halvtimme åt gången i några månader, bara för att då har man äntligen fått ett barn. Tro nu absolut INTE att jag missunnar andra att få barn och vara gravida, tvärtom- men jag menar att deras enkla klagosånger kan såra andra som verkligen kämpar och inget hellre vill än att få barn. Sen måste jag ju också säga att det är synd hur en del barnaönskare är så fast i sina tankar på att skaffa biologiska barn att de betalar hundratusentals kronor och gör tiotalet IVF-försök när det nu finns så otroligt många barn där ute som behöver få komma hem till en riktig familj istället för att leva på barnhem. Adoption är nog ett riktigt spännande sätt att "få barn" på, man får ju en helt ny kultur samtidigt som man blir förälder! :) Som sagt, det var bara en liten reflektion som jag fnulat på under ett tag...

Dags att sätta igång med nästa deg nu! Ha det gött! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar