tisdag 26 mars 2013

Tänk om man...

...vore miljonär, guuuud vad jag skulle köpa grejer då! Jag skulle nog börja med en massa nya kläder och heminredningsgrejer, pimpa upp vårt hem... ja och betala bort lite skulder som CSN-lån i och för sig. Men hur som helst, jag skulle köpa den här assöta t-shirten som skulle passa nu till sommaren till ex. vita shorts.. Muminmamma-tshirten finns på Muminboden och kostar 149:-. Skulle även vilja ha en Care bear t-shirt men har inte snubblat på många i vuxenstorlek tyvärr... 

Nyss kom jag hem från sista grejen för den här 15 hp kursen, vi hade färdighetsträning och körde som vanligt rollspel. Man märker verkligen utvecklingen från gång till gång vad gäller att föra samtal, vi har fått prova på olika roller som exempelvis familjemedlem, socialarbetare och observatörer som iakttar samtalet. Synd bara att vi inte får ÄNNU fler tillfällen att öva på samtal, för trots allt är det ju det som kommer att vara fokus på under vårt praktiska yrkesutövande som socionomer. Det absolut sista som vi har kvar nu innan nästa kurs börjar på tisdag, som heter "Organisering och ledning", det är att vi ska visa upp alla gruppers posters om valfria arbeten och någon grupp kommer koras som vinnare av den finaste postern (alla grupper röstar). Vårt arbete handlar om anknytning och ser ut så hääääär....





6 kommentarer:

  1. http://m.swedenrock-online.se/search/Care%20bear/.
    :)

    SvaraRadera
  2. Ohhh tack för det du anonyme! :D

    SvaraRadera
  3. Egentligen är jag inte anonym. :) hittade dig på instagram och googlade.,och tror du är den Sylvia jag gick gymnasiet med . Hoppas du är det iallafall! Född 77? Ritar jätte bra, gick samhälls..stämmer det? Jag heter Hanna.. :)

    SvaraRadera
  4. Ja men då vet jag vem du är! :D Vad kul att du hittade mig här! :D Hörde du flyttade tillbaka till byn och har 2 kottar, stämmer det? Har tänkt på dig ibland under åren, kära Älgen! ;D

    SvaraRadera
  5. 4 pojkar har jag :)
    Och i byn bor jag!

    SvaraRadera
  6. OJ! Fyra?! :D Wow! Har du nån e-mail så kan vi pladdra lite mer privat? Du kan skriva här inne så deletar jag din kommentar innehållande adressen.

    SvaraRadera