fredag 11 april 2014

Första glada nyheten...

...som jag så glatt skrev om härom veckan, var att jag vunnit 2 teaterbiljetter till en premiärrepetition av föreställningen Swedenhielms som har premiär i morgon. Den spelas på Stora teatern här i stan som är en vacker jugendbyggnad från 1908. 

Pjäsen är 91 år gammal och skriven av Hjalmar Bergman och är riktigt aktuell fortfarande med exempelvis, klassdiskussion, kvinnans roll, heder, pengaproblem vs hey-big-spender-manér osv. Riktigt bra och rolig pjäs som även skänkte eftertanke...

Lite bilder från teatern, första bilden på byggnaden och bilden på salongskronan, har jag lånat från nätet men de övriga är mina...







I övrigt går det bra i skolan, slutet av termin 6 av 7 närmar sig. Klarade salstentan från Helvetet i vetenskapsteori och forskningsmetodik i socialt arbete och jag och min c-uppsatspartner fick godkänt på vårt PM inför uppsatsen så nu ska här skrivas C-uppsats fram till slutet av maj. Jag hoppar in och jobbar någon dag här och där på jobbet där jag har aspiranttjänst. Hoppas hjärtinnerligt att jag kommer med på den på termin 7/7, valbara kursen Barn och unga: Deras levnadsvillkor och välfärdsstatens institutioner som är ny för i år och handlar bl.a. om barns utsatthet och levnadsvillkor, risk- och skyddsfaktorer och spänningsförhållandet mellan barnperspektivet och social barnavård. 

I går hade jag även ett toppresultat, all time, på cykling på gymet, satt 77 minuter och förbrände 610 kalorier och hann cykla drygt 34 km. Riktigt nöjd och fick värsta kicken efter drygt 60 minuters cykling! :D Fast inatt kändes det i bena när man skulle sova vill jag lova... ;D

Näe, nu måste jag avsluta, ska på ICA och handla innan min kurskamrat och uppsatspartner dyker opp för dagens mangling! Trevlig helg alla snälla och snokisar! ;P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar