måndag 22 juni 2015

Afterwork och recention

I förra veckan var jag på afterwork med jobbet, mina härliga jobbarkompisar hade bjudit med mig trots att jag inte arbetat på drygt ett halvår men jag börjar ju snart. Bara 1,5 vecka kvar så ska jag arbeta igen! Jag vet nu vilket rum jag ska sitta i och vems tjänst och klienter jag ska ta över. Det är väldigt spännande!

Afterworken var förlagd på ett ställe som heter Trädgårn här i Norrköping och väl där valde jag en hamburgertallrik. Med tanke på att jag ätit hamburgare på 3 ställen nu här i stan så tänkte jag göra en liten recention av hamburgare och ställe. 

Jag tänkte utgå från kriterierna hamburgare (kött/kryddning/grovlek/stekgrad), bröd, strips, dip, grönsaker och övriga ingredienser och självklart sammantaget intryck. Stället tänkte jag bedöma utifrån lokal, ljudvolym, kundbemötande, väntetid och pris. Allt bedöms 1-5 där 1 är sämst och 5 är bästa möjliga. Ok, då kör vi!

Trädgårn
Trädgårdens egen presentation av burgaren som kostade 145 kr, 25 kr extra för dip:

"En grovmalen burgare på högrev och bringa. Steks medium eller well done. Burgaren serveras med pepperjackost, bacon, dressing, karamelliserad rödlök, saltgurka och pommes frites."

Mitt omdöme:
  • hamburgare: god, grovt malen precis som det står, inte alltför kryddad utan den smakade bra. Väl genomstekt då jag beställde well done.
  • bröd: Lite tråkigt bröd utseendemässigt men mjukt och saftigt, smakade gott.
  • strips: Lagomt med strips, lite väl överfriterat för min smak...
  • dip: Jag valde en bearnaissås, som serverades i en liten plastmugg! Dipen smakade bra men det var snålt tilltaget och att servera i en plastmugg som för tankarna till flourtanten i skolan drog ner helhetsintrycket extremt...
  • grönsaker: Mycket gott och precis lagomt mycket!
  • övriga ingredienser: Hamburgaren innehöll mycket saftig och god ost samt generöst med bacon som gav burgaren en rökig smak. 
  • sammantaget intryck: Mycket god och saftig hamburgare, bästa som jag ätit tror jag! Stort minus för den snåla dipen i plastmuggen. Det såg inte aptitligt ut med plast på tallriken! De som beställde entrecote fick sås i små keramikskålar så nog fanns det skålar...
I övrigt var Trädgårn en riktigt mysig inrättning med mycket växtlighet och olika nivåer/terasser med loungekänsla, helt ok priser. Trevlig personal men fruktansvärt underbemannat med alldeles för långa väntetider vid beställning. Riktigt bra musik som spelades på lagom volym- man kunde höra vad personen mitt emot en sa. 

Betyg:Mat: 5/5 Sammantaget: 4/5 med motiveringen att väntetiden inte var acceptabel och att det inte är ok att servera mat med plast. Ser fram emot ett nytt besök där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar