torsdag 15 juli 2010

Jag e en dålig inbrottstjyv


Har ett überbra hänglås till mitt källarförråd visade det sig. Har ju sumpat nyckeln till låset och det förbaskade låset e det enda som är mellan mig o ett 20-30 tal flyttkartonger som jag behöver komma åt! Pronto typ!

Behöver få sätta igång att packa, det är därför som jag ska sova i min lägenhet ikväll. Och för att tvätta gardiner och sånt. Så de bara är att hänga upp när man väl kommit sig till Peking.

Jag försökte slå sönder låset med hammare- funkade inte, försökte bända upp det med en skruvmejsel- fuck no, jag slog med hammaren på skruvmejseln mot själva nyckelhålet- låset skrattade mot mig... *uppgiven suck* Jag försökte mig till och med på att börja skruva i skruvarna som håller grejen på plats, grejen som man hakar fast hänglåset på- fick fasen ge upp även här. Jag får helt enkelt inse, jag e en värdelös inbrottstjyv. Det e fan jobbigt att bryta sig in ett sketet källarförråd...

Kapitulerade och visade fingret åt hänglåset; ringde exet men han hade ingen sån däringa avbitartång modell inbrottstjyv. Jag vet ett ställe som har såna tänger- SATS i Jakobsberg där man är stammis sen länge. Så jag ringde dit. Efter mycket om och men ska jag iaf cykla dit vilket tar en kvart, förhoppningsvis får man låna deras avbitartång, sen ska man ner i källarn, knipsa av låshelvetet, cykla tebax till Jakobsberg och sen hem igen, ner i källarn, plocka upåp kartonger, o så blir det att sätts igång och packa som faaaan!

2 kommentarer:

  1. Haha, jag kan faktiskt se framför mig hur du står nere i ditt förråd och får tuppjuck på det där låset.

    SvaraRadera
  2. Mm tuppjuck var bara förnamnet, slet med den förbaskat slöa bultsaxen eller vad det heter, den hade sett sina bättre dar vill jag lova, jag sleeet så svetten rann o min syrra hjälpte oxå till. Djävla as till lås! Morr!

    SvaraRadera