måndag 16 augusti 2010

Första skoldan avklarad!


Yes! I survived! Och jag hade kul som fan!

Så, åter till rapport från dan: dan inleddes med data. Ska plugga bl. a. ett ämne som heter desktop vilket kommer inkludera studier i Adobe Indesign CS samt Paint shop pro. Som av en slump har ju undertecknad redan Indesign på datorn- wohoo! ;) Sen cyklade jag hem för jag hade håltimme på 2,5 timme, passade på att ta ett mellanmål o vila lite innan jag o älsklingen skuttade ut på stan- han skulle lämna tebax ett modem för vi har uppgraderat oss lite till 100/10 tror jag det var så det gamla modemet fixar inte den nya hastigheten. Så hade jag matte o vi löste massa tal. Vi delades in o grupper så det var jag o 3 tjejer till i min grupp. Jag löste en del knasigare tal o det var himla kul för jag var självklart äldst hehe o tog kommandot. Alla uppgifter vi gjorde vart inte rätt men det var kul- klurigt men kul! Fick känslan att "shit, jag kan nog fixa matten!" :D Sen cyklade jag hem igen- håltimme 2 timmar. Jag kanske bör säga att jag har MAX 10 min hem med cykeln? ;) Sen hade jag lektion om etik och livsåskådning o det här ämnet känner jag att jag VERKLIGEN kommer gilla! När man söker till socionom (vilket jag vill o har för avsikt att göra) eller polis så är det en merit att ha gått denna kurs! Sååå det var inte illa pinkat! Ser verkligen fram emot nästa tillfälle!!! :D I morgon har jag bara en lektion, måntro ifall det var rättskunskap?? Aja, får kika upp schemat. Men jag måste säga, guuuuudinna vilken sunkig inomhusmiljö- vilken luft eller snarare frånvaron därom! Mina linser känns som plåster i ögona!

Idag efter jobbet höll jag på att skriva, menar ju självklart skolan, så har jag o älsklingen suttit o spelat lite dataspel, warhammer, kul men bökigt värre. Snygg grafik må jag säga men jag vet inte om det e mitt spel, får spela lite till innan jag kan fälla den yttersta domen.

Måste, MÅSTE fixa att skicka tebax nyckeln o passerbrickan till chefen o be honom skicka referens/arbetsbetyget eller vad man ska kalla det hela, omdömet helt enkelt.

För övrigt, en kul grej: älsklingen skulle möta opp mig idag efter skolan, utanför coop. Jag parkerade min cykel för jag såg inte till älsklingen. Hums... Mysko, han visste ju att jag strax skulle komma... Nåja, jag ringer honom iaf o då visar det sig att han står o skruvar på nån låda som en gubbe har- gubben brukar stå o sälja grejer på Tyska torget- en torgplats ett stenkast från där vi bor... hehe Sötnosen hade gått förbi gubben som sett så ynklig ut där han stått o skruvat o joxat så älsklingen tog helt sonika o hjälpte gubben! Fasen vad jag älskar min sötis! :D

Jo, just ja, det vart ju träning i lördags- gudomligt skönt att få svettas igen o jag har nu bokat tid för genomgång i morgon 18,30! :) Då ska man få instruktion om maskinerna o program o hela baletten! Spännande o skönt att även komma igång med träningsbiten!

Adios for now amigos!

1 kommentar: