torsdag 23 september 2010

En kärleksförklaring till min Man

Vår kärlek...

är renare än guld
renare än en nyfödds själ
renare än det vitaste vitt
renare än Eirs helande kyssar

Och ändå starkare än spindels tråd
starkare än en moders kärlek till sitt barn
starkare än den största magnet i världen
starkare än Tor som svingar Mjölnir

Och hårdare än den hårdaste diamant
hårdare än hatet mellan två bröder till fallna soldater
hårdare än viljan hos den som kämpat o vunnit OS guld
hårdare än Odens vilja

Och mjukare än den nyplockade bomullen
mjukare än en fjärils första vingslag
mjukare än skrattet hos ett litet barn
mjukare än blomsterängarna utanför Valhallas murar

Och mer skinande än Polstjärnan uppe på himmelen
mer skinande än en nyputsad stålsklinga
mer skinande än vattenytan en solig sommardag
mer skinande än Iduns gyllene äpplen

Du är, har alltid varit och kommer alltid vara min Man, den viktigaste i mitt liv. Jag böjer mig för dig och reser mig som din jämlika! Jag älskar dig!








1 kommentar:

  1. Naaaw! Vad fint! Jag är så otroligt glad för din skull! Puss på dig!

    SvaraRadera