lördag 25 september 2010

Lyx de lux eller Lush for life!


Har precis kommit oss hem efter en vända på stan. Vi hade först bara tänkt handla lite mat inför ikväll, älsklingen ska göra spaghetti carbonara *slurp!!* så vi behövde handla lite. Vi mötte opp sötnosBullan o klämde ner en kebab var innan vi gled runt som smakråd/häcklare/stöd åt Bullan som köpte sig ett par nya vinterkängor. In en snabbis på Åhléns o handla lite dagcreme o där hittade man världens sötaste lilaglittriga nagellack så det ska jag prova ikväll! Sen hade vi tänkt allihop gå på Lush. Sagt o gjort. När vi kommer dit så har lushexpediterna på sig morronrockar o kräm i ansiktena o helt plötsligt sitter jag o får en rejäl fotmassage! GRATIS! :D O vi som ändå hade tänkt handla o allt! ;)

Det slutade med att vi inhandlade dessa:
  • 1 st. Sexbomb (badbomb) luktar: jasmin, salvia och ylang ylang
  • 4 st. Happy pill (badbomb) luktar: grapefrukt (den gula sidan) och bergamott (orangea)
  • 1 st. Running to the embassy (återfuktande fotpeeling)
  • 1 st. ask till fotpeelingkakan
  • 1 st. Pied de pepper (återfuktande fotkräm) luktar: kryddnejlika, kanel och ingefära
  • 1 st. Ma Bar (bubbelbit) luktar: choklad och honung
  • 1 st. Dragon egg (badbomb) luktar: citron och bergamott
  • 1 st. Sweetie Pie (duschjelly) luktar: kokos, svartvinbär, körsbär och bergamott
  • 1 st. Mrs Whippy (badbomb) luktar: jordgubbsglass
  • 1 st. Fizzbanger (badbomb) luktar: kanel, äpple, trä och kola

Puh! Vi kommer inte behöva handla på Lush på ett braaaa tag, men jag vill fortfarande ha den där Karma Kream lotionen... *drömmer mig bort*

Hade f.ö. en riktigt trevlig gårdag. Vi hade ju tänkt gå ut o fira att jag fått VG+ bl.a. Skönt o kunna vardagslyxa till det ibland så älsklingen o jag gick ut o åt plankstek på Rådhustorget eller vad det nu hette. Idag stängde kaféet för säsongen så vi fick nog en av de sista plankstekarna. Sen gled vi in på en serietidningaffär där jag vart nostalgisk för jag hittade tidningar som man läste som liten palt. Så gled vi in på vårt stammishak o snackade lite skit med folk o så innan vi gick o handlade godis på Hemmakväll så stannade vi till o pratade med en tjomme som såg ut som han var, en missbrukare med en jättefin hund, en leonberger. Gubben vart jätteglad att vi stannade till o pratade lite med honom o han tackade så mycket för att vi brydde oss. Så enkelt det är att göra en annan människa så glad! Man borde ha som målsättning att varje dag göra en annan människa glad! Det kostar inget o kan göra sååå himla mycket för den andre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar