fredag 10 september 2010

Nu e det fredagsmyyyys!


Underbara fredag, äntligen är du här! Veckan har bara rusat fram! Operation i måndags och resterande vecka har gått i skolans tecken. Saknar verkligen att bada när det är så här ruggigt kallt ute, nu känner man verkligen hur det blivit höst! Nåja, får ge mig till tåls i någon vecka till, sen får jag bada igen! O gissa vem som kommer njuta till max?! :D

Fredagar e hyffsat korta för mig, slutar ju redan 13,30 så nu sitter jag bara o väntar på att älsklingen ska höra av sig så möts vi upp på stan, ska handla lite tänkte vi. Hade samhällskunskap o matte idag. Lite kul var det för matten gick jättebra för mig OCH en i klassen blev kallad rigid av läraren för hon vägrar att tänka i nya banor o ta till sig nya sätt att räkna. "Med tiden kanske du får förstånd till det", eller nåt sånt sa lärarn hehe ;)

Helgens 4 första godisar har redan fått möta sitt öde i min mun... ;) Vet inte om det var så djävla gott eller inte, men ptja, de slank ner iaf. Hade kvar massa godis från förra helgen. Duktiga vi som inte mulade i oss allt! Men nu e helgen s.a.s inledd när godis får inundigas. Vi tillåter oss en svulladag i veckan med gott att äta o dricka, sen e det bra. Vanligtvis e det en fredag eller lördag.

I övrigt har jag i morse anmält mig till höstens högskoleprov, kostade 350 smackers. Så den 23/10 kan du väl tänka lite på mig som sitter där o hoppas få full pott på provet så man kan gliiiida in på socionomutbildningen!

Ska även nu tänkte jag, utnyttja tiden o kika lite på extrajobb så det blir gjort.

Helgen ska dock gå i mysets och kärlekens tecken, så var det bestämt! Kanske klämmer vi in vår medborgerliga plikt, dvs att rösta nån av helgdagarna... Och lite plugg förstås, som man måste göra varje dag för att hinna med i tempot!

"Nu e det fredagsmyyyyys....!"

1 kommentar: