lördag 11 september 2010

Höstaktiviteter


Idag slank vi ner på byn och besökte älsklingens ja, iaf en av hans favvoaffärer, en hobbybutik som säljer allt möjligt i hobbyväg. Vi skulle fylla på hans färgförråd som han har till sina Warhammerfigurer. Jag har stått och suktat och kikat på såna här figurer men aldrig köpt nåt... Jag kan ju säga som så, det vart inte bara färg inhandlat idag... ;) Jag har köpt min första armé! Kolla bilden! Dessa ska jag sätta ihop och måla, självklart över min älsklings vakande ögon! :D Så med detta komma man sysselsätta sig under många, många höst- och vintertimmar framöver, när man behöver få ett break från skolan. Det ska visst vara snudd på terapeutiskt att bara fokusera på figurerna och måla dem. Det finns böcker o tidningar osv som visar hur man ska måla dem men man bestämmer själv hur de ska se ut, vilka färger osv. Kreativiteten bestämmer tillsammans med fantasin hur figurerna exakt blir! Ja och självklart, talangen med för den delen! ;)

Efter hobbybutiken vart det ett besök på en tebod, vi köpte 2 sorters te då vårt teförråd utarmats under de senaste veckorna; roibos champagne cream hette den ena och den andra hette mambo jambo! ;) Båda luktade gott men den sista.. woooow! Mums! Ser fram emot o testa den nån kväll! :D Innan vi valde dessa två hade jag sniffat o förkastat flera olika teer! Det e som med kläder, man måste som fastna för teet man ska köpa!

När älsklingen badat klart, och läst sin Herman Hedning of course, så ska det lagas flygande jakob. Blev inget med det igår, vi slank in på vårt lokala pubhak o där blev vi sittande hela kvällen, träffade en såå mysig kvinna, Rita, som vi satt och pladdrade med hela kvällen! Hon var 60 bast med det hade man inte kunnat tro! Störtskön dam! Jag vill vara som henne när jag blir 60! Snygg o med en djävlar anamma som man sällan ser nu för tiden men samtidigt hade hon en värme som smälter! Strax ska jag ner i tvättstugan oxå för i sedvanlig ordning har vi tvättis även denna lördag.

1 kommentar: