söndag 12 september 2010

Söndagsmys och röstning
















Så kom söndan. Som vanligt. Älsklingen gnydde om att han var sugen på scones... Ja, det är ju gott men det blir så infernaliskt grylligt i köket så jag var liiite skeptisk. Men va fan, laga det då om du vill underbare älskling! Och sagt och gjort! Scones vart det. Han freebasar som alltid och slängde i lite müssli, pumpafrön, mjölk osv. :) Fick äran att stå för mjölkihällningen hehe Men jises sickna goa och mättande scones! Så det vart lite ost och så drottningsylt på toppen! SLURP! Till sconsen vart det hallonsmoothies som han också lyckades med! Det vart en nyttig o extremt mättande frukost! Puh!

Innan vi gled ner på stan ställde vi oss på innergården med våra Warhammerfigurer från igår. Älsklingen grundade dem med en svart färg, vart himla coolt. Jag ska lägga upp bilder på både före och efter sprayningen.

Som titeln antyder så har man nu gjort sin medborgerliga plikt och röstat! Vå gjorde det på biblioteket i Norrköping och gick både enkelt o smärtfritt. Behövde inte ens vänta på att få ställa sig bakom de gröna små tälten där själva nerstoppandet i kuverten sker. :)

Därefter gick vi och handlade mat, strosade runt i galleriorna, gled in på Pressbyrån o klämde en korv.
Väl hemma trotsade jag doktorns inrådan att icke bada. Jag var bara tvungen att bada, har haft så ont i mage o rygg efter man fått indianbesök så jag la helt sonika en bit av skumklumpen som vi köpte från Lush häromveckan, o la mig i det väldoftande skumbadet o läste nog 1,5 kapitel i min etikbok- vi har prov på 4 kapitel på onsdagmorgon. Kanske man bör förbereda sig lite då va? ;)

Nej, nu måste jag avrunda så jag kan plugga lite till. Ska hinna med att läsa mer i etikboken, sen ska här pluggas matte OCH jag måste hinna laborera lite i Indesign, har läxa till i morgon som jag inte gjort. Oh just ja, jag har en läxa till etiken som oxå måste in. Man ska skriva 6 positiva egenskaper som man har och 4 som är mindre bra och funderingar på hur man ska tona ner de 4... Känner f.ö. det är snart dax för en ibumetin... Gah. Tur man har en älskling som kan massera lite i svanken... :D *lycklig!*

Adios amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar