torsdag 23 december 2010

Grader i helvetet





I morse stod det på SMHI´s hemsida att det skulle vara -24 i Norrköping. När jag kikade ut strax efter 5 i morse stod det -20 hos oss. En halvtimme senare stod det -17 ute vid hamnen som jag passerar på väg till mitt tillfälliga extrajobb, som glamorös postsorterare... Det sved rejält i kinderna vill jag lova! Väl där körde jag ett 5 timmarspass o sorterade julkort, brev, tidningar o all sköns reklam tills jag var svart i händerna o snorig i näsan. Studsade hemåt o såg till min glädje att det blitt varmare, -8 vid hamnen! Tjoho! :D Passade på att fota fåglarna som bor i Motala ström, eller Strömmen som de säger här i byn. De svarta prickarna är massa fåglar, man ser inte hur himla många de e, men jag lovar, de e måååånga som bor där...

Nu har jag tänkt fortsätta packa inför julfirandet hos svärisarna, stackars missemojsarna våra får klara sig själva, men det fixar de nog.

Jo, förresten, jag kom in på alla 8 kurserna som jag sökt på komvux! Jippi! :D Ska bli spännande o se hur många MVG´s jag får då... ;) Kanske en, kanske ingen, kanske i alla ämnen...? O framför allt, man slipper vissa personer då jag kör allt på distans *underbart!*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar