fredag 17 december 2010

Sista skoldan


Jaha, så var sista officiella skoldan här. Idag får jag veta hur det gick på nationella provet i matte o vad jag fick i betyg. Trots att min mattelärarinna e elak o visar på flera sätt att hon inte gillar en, kanske e det för jag lyssnade på mp3 för att kunna fokusera på matten som jag alltid tyckt e svårt, kanske stör hon sig att jag e rockigt klädd med svarta kläder o lång kjol? Hur som helst e jag glad över lärdomen hon lärt mig, hur det känns att vara utanför o ogillad. Hon har lärt mig hur man INTE ska vara gentemot mina medmänniskor. Så jag tillägnar dagens låt åt henne, Tyrant med Judas Priest.

Igår var första jobbardan som postsorterare. Det gick bra, var inte svårt men tungt o skitigt. Nu när man har megamens så känns det som att ryggen e av o när man har tidningsbibbor i famnen eller pakethögar på 50-70 cm som man sorterar o sätter i stora trådbackar, då känns det i fötter, rygg, nacke, armar... Jobbade bara 3 timmar igår o ska jobba 3 timmar idag. Nästa vecka kör jag 2 skift, kl 6-9 o sen 14,30-17,30, torsd (dan innan julafton) så blir det 6-11 o sen 14,30-17,30. Tuuuuungt... Skulle INTE ha nåt emot en rejäl massage nu...

Ikväll blir det fredagsmys på egen hand. Älsklingen har julbord med jobbet o sen efteråt ska han ut o ta nån öl med jobbarkompisen Robban, en ytterst sympatisk man. Det var han som hjälpte mig att flytta in, den enda som hjälpte till när alla mina vänner lyste med sin frånvaro. Alla dessa vänner som man klippt med, vännerna från förr som man trodde man kunde ha räknat med men icket. Nåja, man lär sig så länge man lever...

Blir julklappshandlande i morron om jag lyckas boka om tvättstugan, annars får det bli julhandling på söndag.

Fick för övrigt rekommendationsbrevet från gammelchefen. Helt underbart fint skrivet... :) Blev faktiskt riktigt rörd o glad. :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar