fredag 17 december 2010

Liv i luckan


Såna här gynnare håller liv om dagarna, och kvällarna, i det stora trädet precis utanför vårt datarum. På kvällen sover de i trädet o nu när löven trillat av så ser man hur många de faktiskt e... Voj, voj. Inte undra på att det låter som om man bodde på Skansen akvariet!

Öppnade just fönstret så kissemissarna kan höra fåglarnas tjatter. Luna satt o bräkte som ett får, på sitt speciella kattvis.

När det e riktigt kvällsmörkt så ser man hur kajorna kurar ihop sig på grenarna, i skydd för vinterns gastkramande grepp, de måste ju frysa nåt infernaliskt men vad har de för alternativ?

Det e fascinerande att man kan titta rätt ut genom fönstret- rakt på fåglarna som e kanske en 2 meter ifrån fönstret. En del rackare hoppar upp, eller ner, på en annan gren, men de flesta kurar ihop sig o sitter still. En o annan gynnare låter fortfarande, de verkar inte fatta att det e kväll nu... :)

Låter faktiskt riktigt mysigt, om jag får säga det själv...

Trots min apsunkiga inledning på dan, med matten o så, så har jag haft en riktigt kul men tung dag på jobbet. Hann även se Bullan o ge henne en kram innan hon åkte till värmland för att fira jul. Nu är jag gräsänka några timmar för älsklingen e på julbord o jag ska mumsa en tallrik spaghetti med smör o salt. Gott, det var extremt länge sen jag åt bara spaghetti. Sen blir det nog bad... E lite frussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar