måndag 10 januari 2011

Drag under galoscherna minsann!


Idag e det 2- 3 plusgrader här i Peking. Tövädret är ett faktum. Detta innebär att det e ashalkigt över hela stan o man får gå som en 90-åring för att inte bryta benen lika lätt som en 90-åring. Precis som vid snöbekämpning e sandningen alltid ett par steg efter, mao de sandar aldrig när o där det behövs. Så känns det iaf. Man skulle behövt en alldeles egen Stampe som kan hjälpa en rätt när man ligger där... Det e en av mina mardrömmar, att halka... Älsklingen meddelade just att han iaf lyckats komma fram till jobbet, hoppas han gjorde det utan att ramla!

Klockan ringde som vanligt för lite drygt en halvtimme sen. Min kropp var helt slut o hjärnan ville inte riiiiktigt vara med i matchen så jag drog mig en stund. Sen började tankarna snurra på dagen, vad man ska göra, på drömmarna som man haft under natten osv. Så jag stapplade upp en kvart efter älsklingen gått... Gick på toa... O satte mig rätt på emaljen! Gissa om jag vaknade nu! GOD DAMN IT! Kallt mot varm hud! Ohhh! Nu e jag iaf pigg både i kropp o knopp haha Sitter så här med min jättekopp mumbo jumbo-te o ska strax ta första sippen. Ser fram emot älsklingens havregrynsgröt med nerskivad banan i. Såååå gott, men inte lika gott som hans jordgubbshavregrynsgröt! SLURP!

Idag ska jag till skolan på inskrivning. Får se hurdan megakö det är då. Jag tänkte gå så jag e där redan innan de öppnar kansliet. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar