tisdag 11 januari 2011

Här går det undan!


Isen har tagit ett skamgrepp på hela Norrköping... Det e typ förenat med livsfara att bege sig ut. Inte roligt alls. Isen dimper oxå ner i stora sjok från taken o riskerar att spräcka skallen på folk o fä som vågar gå på gatorna.

I morse begav jag mig dock iväg till en adress jag iiiinte riktigt var säker på. Hade en arbetsintervju inbokad för ett jobb som kundtjänstmedarbetare. E kvalificerad för o inte säga överkvalificerad för jobbet. Tjejen ville boka in mig till o träffa arbetsgivaren (det här e via ett bemanningsföretag) o sagt o gjort, några timmar senare hoppade jag för första ggn på bussen ensam o begav mig. Det var eeeextremt svårt att hitta dit- älsklingen försökte hjälpa mig men först när jag frågade några tjejer om vägen som jag kom fram. TUR man inte varit tidsoptimist utan gått i god tid, hade gott om tid... :D Jag tror det gick väldans bra. Man hade först nåt introduktionsgrejs där det informerades o sen var det ett 4 delat test o så medlyssning o ytterligare intervju. Det hela tog nästan 3 timmar. Puh.

Nu sitter man här med sprängande huvud o e helt slut. Hade tänkt baka bröd idag men det skjuter jag till i morron. Då blir det läkarbesök på morronen o sen ska jag hänga med Mys-Malin. Hade tänkt snickra ihop nåt ätbart då, med mycket socker i ;) sen ska jag ge det som blir över till älsklingen som han får ta med sig till jobbet hehe allt för att inte vi själva ska trycka i oss det hela. Jag lutar åt kladdkaka. Jag gör världens godaste kladdkaka, eller som en gammal kolega sa, att jag borde öppna café- det här var den godaste kladdkaka som han ätit. Istället för ströbröd använder jag juh riven kokos o det gör det hela än godare! :D *älskar kokos*

Nu sitter jag o lyssnar på Joan Baez medans älsklingen badar. Ska nog ta o byta plats med honom o sen fortsätta se på Hogfather. Underbar film som bygger på Terry Pratchett´s böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar