fredag 14 januari 2011

Rapport från verkligheten

Det gick jättebra på intervjun som kundtjänstmedarbetare. Jag fick jobbet. Dock visade det sig att lönen sög nåt fruktansvärt, 101:-/tim o det var inte förhandlingsbart. Jag har 9,5 års erfarenhet av kundtjänstjobb o då e det långt under min nivå samt det krävdes att man skulle jobba nattpass, för de hade dygnet runt bemanning. Sen skulle det vara utbildning hela första månaden o då fick man inte vara borta nånting, o jag som ska på introduktionsmöten från o med måndag, för komvuxutbildningen alltså. Så nej tack. Jag vill ha ett fungerande familjeliv oxå. Jag ska juh plugga heltid plus på det. Det funkar inte att jobba 80% då o jobba natt osv. O känner man att man inte får den ersättning man e värd så purknar man snabbt ihop o då blir jobbet inte roligt. Så jag sa tack, men nej tack.

Var oxå till fabbo doktorn i onsdags. Det gick bra, allt såg bra ut o jag hade läkt bra men det gjorde ont när han undersökte mig (det brukar juh göra det för oss tjejer). Höll mig för fniss när jag kom in på mottagningen för han såg ut som en blandning av Robert Redford och Richard Chamberlain. :D Jag sa det åt honom oxå hehehe Han gav mig positiva tankar o det glada beskedet att min PCO-s verkar ha försvunnit, iaf som han kunde se det! :D



Loggade in på spotify som vanligt bland det första jag gör på morgonen. Såg Kenny G i spoten o slog på låten Songbird. Tjommen lirar juh saxofon o då kom jag att tänka på en skiva som jag älskat som barn, med Clarence Clemons som oxå tutar i trumpeten, ja saxen då! ;) Tog juh ett tag att komma på vad tusan gubben hette o sen har jag haft som mission att komma på vad skivan hette så jag har suttit o googlat o haft mig o skivan e som på bilden. Självklart minns man inte vad låten hette, herre gud skivan kom juh 1985, under den glada, roliga tiden. Jag minns han säger nåt "Liberation fire" i den låten...
Ikväll blir det fredagsmys med älsklingen. Har handlat hem lite gott o dricka. Blir väl att fortsätta se på Leon som vi började se på igår, ja jag såg, älsklingen slängde nåt öga ibland för han höll på med sina warhammerfigurer.

Den här låten nedanför e kanske i cheesigaste laget men jag tyckte dess text var såå fin så jag slänger med den oxå hihi Texten finns på http://www.azlyrics.com/lyrics/gwenstefani/therealthing.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar