fredag 7 januari 2011

Insomnia & bröd

Låg vaken mellan 3 o typ 5 i morse. Kunde bara inte sova... Hade lite låtar i huvudet som man satt o lixom lyssnaed på, Septembers version av Mikrofonkåt t.ex. :D Såååå mycket bättre än originalet!

Kikade på mina betyg o sånt jox igår... OM jag fixar 8 MVG, dvs i alla ämnen som jag kommer läsa nu under våren så kommer jag landa på utgångsbetyg 4,35, drygt. Det e djääävligt bra. Då skulle jag komma in på både betyg o högskoleprov. HOPPAS som faaaan jag bara håller hela vägen... Jag måste komma ihåg o ringa kuratorn i nästa vecka så jag informerar henne hur jag vill göra ang matte-tanten. Ska förresten på inskrivning på måndag. :) Då börjar skolan kan man säga men lektionerna startar först den 17:e. Då blir det att söka böcker igen antar jag! ;) Appropå skola så måste jag jaga CSN idag för o höra när jag får mina pengar... GAH. Suger o inte veta NÄR cashen kommer...

Var oxå o tränade igår, cyklade i 30 minuter, hårt o sen körde jag lite sit ups o rygglyft o stretch. Detv ar riktigt skönt faktiskt o gick bättre än förväntat.

Sitter här o njuter med en stoooor en kopp mumbo jumbo te o har precis mumst en macka o pratat med älsklingen. :)

Jag tog o fixade igår med bilderna från senaste brödbaket o lite skrytigt eller ej här kommer de: (e sååå stolt över brödet som var det godaste jag gjort hittills!!) De går i kronologisk ordning, första bilden e från när man haft första 50 minuters jäsningen. Andra bilden när man hällt ut degen på bordet. Synd man kanske inte kan se jäsbubblorna. Det e fan i mig vackert en ny deg... Sen nästa bild e från andra 50 minuters jäsningen. Man skär skårorna innan jäsning 2 förstås. Sen tror jag ni förstår resten själv... ;)



















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar