lördag 5 februari 2011

SOS Alarm lixom


Jag fick nog av mitt dåliga samvete idag. Alldeles för lång tid har halvdöa blommor siktats i periferin i vardagsrummet. Fönstrena i vardagsrummet må vara stora men är placerade i öster vilket innebär att solljuset är extremt begränsat. Resultat: döda och döende blommor. Så vad göra? Jo, operation blomräddning inleds. Flertalet blommor begravdes, döda blad klipptes av, plastkrukor klipptes upp i de fall där rötterna nästan strypt sig själv för det varit för trångt Alla berörda blommor fick ny jord och rotklumpar delades.

Nu, högst upp på bokhyllan i vardagsrummet tronar 5 krukor med garderobsblommor och i köket trängs nu i fönstersmygen mitt farmorsarv- 2 st novemberkaktusar och några andra hängblommor som jag inte vet namnet på. I morgon hoppas jag fortsätta med min insats men jag måste först införskaffa en till blomjordssäck innan resten av blommorna får sitt. :D

Men ojj vad det slet på mina stackars korta naglar... :(( Voj, voj...

Nu blir det dock att styra blicken och koncentrationen till hälsopedagogiken så jag blir klar med det idag så jag kan fortsätta med nästa projket, arbetsmiljö och säkerhet.

Förresten, bacon och scrambled eggs e juh tokgott! Varför har jag vart feg o inte provat på det förr?! Åt det till frunsch idag o ett skivat äpple! Supermums juh! :D Och ikväll ska älsklingen laga god biff med hemmalagad potatisgratäng- SLURP! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar