lördag 5 februari 2011

TJOHOOOO!!!


Jag har suttit o skrivit lite i hälsopedagogiken nu men så fick jag en klar blixt från ovan... Att kolla upp hur det ser ut med mina betyg nu OCH att det finns juh något som heter meriter...

Nu ligger jag på 4,13 i gamla 1-5 betygsskalan, i omvandlat format har jag 17,48 nu och 1,2 i höskoleprovet.

För att komma in på socionomutbildningen i Norrköping såg siffrorna ut så här HT 2010:

BI 18.90 57 st.
BII 17.71 9 st.
BIII 433 1 st.
BIV 4 2 st.
HP 1.0 46 st.


OM jag har fattat det rätt kan jag få MAX 2,5 poäng till, s.k. meritpoäng. Socionom har områdesbehörighet 5.

Jag kan tillgodoräkna mig extra poäng för kurserna:

etik och livsfrågor- 0,50 poäng
psykologi A- 0,25 poäng
psykologi B- 0,25 poäng
samhällskunskap B- 0,50 poäng

Detta betyder att jag NU har 18,73 poäng, om jag inte har räknat helt käpprätt fel! :D WOHO! Efter den här terminen ligger jag på garanterat ännu mer! :D I best case scenario ligger jag efter den här vårterminens slut, efter alla meritgrejsimojser på 19,77 vilket betyder jag är mer än inne! :D *LYCKLIG!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar