fredag 15 april 2011

Det var en bra dag idag!


Vi har blivit med cykel! Min vart ju stulen fastän den stod på vår innergård, måste ha skett när hantverkarna haft dörren öppen eller så e det nån slarvig granne som inte stängt igen dörren ordentligt, det är lite si och så med den biten har jag märkt här i huset... Vi hittade först en cykel åt älskling, en grafitgrå Peak som han blev så kär i! Självklart köper vi den då. Sen var vi på en annan cykelaffär där vi hittade en svart skeppshult åt mig. Jag blev kär... Men vi gick till en annan cykelaffär men redan när vi lämnade den affären som hade min då blivande cykel så kände jag att jag hoppades att den andre affären inte skulle ha nån fin cykel. Jag ville ha skeppshultscykeln. Och sagt och gjort. The black pearl är min nu! :D Kolla bilden som är norpad från nätet men med skillnaden att jag inte har en sån minificka bakom sadeln.


Tidigare på morronen, kl 8 hade jag haft religionsprov. Träffade Malin som jag delat samhällskursen o matte a med, himla kul att se henne- som alltid! Provet gick iaf jättebra, det blev MVG vet jag. Vilket jag också sa till lärarn hehe ;) Eller som han sa, rock n roll rättning- vi har suttit o snackat musik per emails när jag skickat in inlämningsuppgifter. Under provets gång så kom min förra lärare i etik & livsfrågor, underbara Lena o snackade med mig, hennes elever hade prov i samhälls b tror jag, likadant prov som jag ska ha i början av maj. Vi satt o snackade lite skit en stund innan hon fortsatte med sina papper o jag med att skriva. Sen gick jag o handlade kattsand o utanför gallerian snubblade jag på Madde som gick i min etikklass. Himla fin och trevlig tjej det där. Hon brukar jobba på Hallbergs guld o på Vagabond.


Sen gick jag hemåt o såg klart på Legenden om ugglornas rike. Himla snyggt gjord film o riktigt spännande. Inte en film åt de allra yngsta men jag ger den en stark 4/5 för storyn var nice o filmen läckert gjord. Dock var den inte helt unik i storyn utan påminde om Sagan om ringen, f.ö. var det några speakers från just sagan om ringen med.


Nu blir det strax dax att se Deep space 9 och äta älsklingens stekta nudlar med kassler. MUMS! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar