torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag


Såg Roger Pontare i tisdags när jag vart på banken o löst in mitt lån. :) Han hade på rig en röd basker o haremsbyxor typ i regnbågens alla färger så han såg ut som en clown faktiskt hihi Efter bankbestyren så tog jag tag i en annan sak som man skjutit upp på tok för länge, jag cyklade till polisen o fixade id-kort så om en knapp vecka kan jag hämta upp det nya.

I går skulle Gizmo ha opererats men jag mitt klantärsel hade glömt att ta bort matskålarna kvällen innan så vi fick boka om operationen. Istället togs det blodprover för jag känner att det e nåt som inte stämmer med gossen. Och mycket riktigt. Veterinären ringde o meddelade att Gizmo har förhöjda njurvärden; normalt ska det ligga mellan 71-212 och han hade 250. Såååå nu blir det njurvänlig kattmat för Grizen... Ska kanske cykla dit idag o köpa några provpåsar så får vi se om kinkisen gillar nåt av dem.

Har väldans mycket nu med skolan oxå, om en månad är betygen satta. Helt otroligt vad tiden går. Har några prov kvar att boka in o några uppsatser o inlämningsuppgifter till höger o vänster meeen jag borde hinna fixa det. Fick ett nytt MVG prov igen, denna gång i religion. Hoppas det slutar på MVG i betyg oxå. Jag gillar att samla på MVGs, även om det innebär att bli kallad för plugghäst. Jag anser att de som säger sånt e avundsjuka för deras egen oförmåga. :)

Nu sitter jag här med bubbelvatten, en stooor kopp jordgubbsaktigt te o några bretonkex. Vår diet har funkat bra som jag o älsklingen har, har faktiskt torskat 2-3 kg på en månad nu så nåt gör vi rätt hihi ;D O appropå älskling, på söndag firar vi ett år som förlovade o ja iofs min födelsedag oxå... ;) Vi åker till svärisarna o firar påsk o till detta ska jag baka morotskaka tänkte jag. :D Hoppas det blir ätbart jag har juh aldrig testat att göra det förr så det ska bli intressant meeen det blir nog bra. :D

Jag fick förresten ett telefonsamtal igår från våran hyresvärd, vi får tebax pengar för den tid som vi hade vattenskadorna. YEY! :D Pengar behövs alltid och är välkommet!

Grattis vill jag passa på att säga till Linda som igår blev moster!! :D Jag tror att det är hennes lillasyster som fått bebbe. :) Det gjorde att jag drömde om att jag fick barn, intressant att drömma om själva förlossningen o om bebisen. Jag tog ur piercingarna direkt så den lill* kunde få amma. Bebisar e underbara... Det var ett bra tag sen nu man fick hålla i en sån där liten nyvärping.

Såå nu ska jag jobba lite med skolarbeten o sen till kvällen e det dax att putsa på kvasten, ska på fest ser ni... ;)

Adios amgigos!

2 kommentarer:

  1. Linda & Katterna!21 april 2011 kl. 09:37

    Ah, men fan vad bra att det ÄNTLIGEN togs provet och att det kommer gå att stävja problemet nu!

    Fantastiskt att höra!

    <3

    SvaraRadera
  2. Ja, precis! OK det är inte kul att höra att han har knasiga njurar men det visste jag juh redan iom röntgen när han fick halstumören du vet... Men nu ska vi köpa sån däringa njurmat för honom så hoppas jag det blir bättre. :) Men hur tusan ska man separera att han ska äta sån mat o de två andra ska äta vanlig mat?? :/

    SvaraRadera