fredag 27 maj 2011

Mission completed!



YES!!!!!!!!!!!! Jag får 7 MVG´s och 1 VG! :D Precis som jag hade planerat o som tanten på komvuxexpeditionen inte trodde jag skulle fixa! ;) Ha-haaa! Säger jag! Och det går bra på jobbet oxå, har nyss kommit hem, andra dan på jobbet o de e himla goa alla de som bor på gruppboendet! Kommer man bara in mer i rutinerna o lär sig förstå vad de menar så kommer det gå som en dans. :) När kollegorna fick höra att jag älskar att baka bröd o godsaker blev de jätteglada så nu ska här äntligen få bakas för fulla muggar! Ska bara trolla fram nåt recept med filmjölk för tydligen fanns det jättemycket sånt på jobbet så man kan få användning för det istf att slänga det.


O appropå baka, nu ska här bakas morotsbröd, lite modifierat recept, mindre vetemjöl, mer rivna morötter o frön... Ska bli skojs o se hur det blir.



Nu är det även officellt, vår lägenhet finns ute på nätet för intressenter att ta del av- för vi ska flytta! Den här lägenheten är uppsagd så under sensommaren har vi flyttat till VÅRT nya hem som bara är vårt! Ska bli sååå skönt, den nya lägenheten är ännu mer centralt, 12 m2 större, har 2 kakelugnar OCH BALKONG!!! :D Underbart! Äntligen kan kattisarna få komma sig ut o jag få odla lite på balkongen som vetter mot en lugn innergård o balkongen är rätt djup oxå så det blir toppen! Sen att det blir närmare för oss både till jobb o skola, det är väl inte direkt nån nackdel måste erkännas. ;)


Ogh... gud vad jag är trött idag. Känns verkligen att man börjat släppa på spänningarna som man haft efter en hektisk termin och samtidigt e man inte van vid koncentrationen i 5 timmar i sträck på 8 glada och livliga själar som man ska ta hand om tillsammans med 1 eller 2 kollegor till. Många nya rutiner, namn, ansikten osv som ska memoriseras.


Ska bli skönt o bara få gosa ner oss i soffan ikväll, se lite underbara Deep space 9 avsnitt o sen äta god mat o så e det dax o snarka lite. :) Jobbar hela helgen, i morron blir det tvådelat skift så jag kommer jobba från 6,45-20 med några timmars avbrott på dan. Så älsklingen blir gräsänkling hela långa dan...

1 kommentar:

  1. Ska ni flytta? Gud va kul! Ska ni köpa lägenhet tillsammans nu? Vad glad jag blir för er skull! Läste i tidigare inlägg att du ska bli fru snart? Är det bröllop på G eller?
    Puss

    SvaraRadera