torsdag 30 juni 2011

Idag var en bra dag :)




Har haft en riktig trevlig kväll på jobbet, städat o skurat o duschat gamling o plåstrat sår o bakat bröd o gud vet allt. Vart kramad hej o välkommen som vanligt o sedan hej då-ad rejält av en annan. Man lämnar jobbet, leende o varm i hjärtat med vetskapen om att man hjälpt ett antal människor i deras liv o nu e jag inte alls trött ännu, kanske e det kaffet som gjort man e lite pigg eller så e det för att man vart så fokuserad på 8 andra själar, ensam i dryga timmen i väntan på nattpersonalen som kommer vid 21 varje kväll, som gör man inte kan varva ner. Lite hungrig i magen var man nog oxå, tur vi hade hemma lite banan o en skvätt mjölk. Jag inser iaf att jag nog e lite arbetsskadad, när jag skulle slänga bananskalet förväntade jag mig o se flera sopkärl under diskbänken, som vi har på jobbet *skratt* Ja, så knasigt det kan bli. Här hemma råder krig, som vanligt. Gizmo jagar Luna... Suck. Blir såå less ibland så man nästan vill göra nåt drastiskt med honom...


Bakade ett mumsigt bröd idag på jobbet, som vanligt gick jag utanför ramarna lite o satte i 3 msk honung istf 2 o så satte jag i 2 dryga tsk med brödkryddor. Provsmakade ett litet, pyttigt hörn bara för o se hur det vart. O det var sååå gott... *slurp!* 1 msk salt som det stod i receptet var dock i saltaste laget så jag ska sätta i mindre nästa gång. Här finns iaf receptet: http://www.matklubben.se/recept/laangpannebroed_-_neutralt_64759.html


Nä, nu e det iaf borsta tänder dax o så hopp i snarkofagen! Tack för en toppenfin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar