onsdag 17 augusti 2011

Nystart





Så var vi här; herr och fru J har sovit sin sista natt i gamla lägenheten. Idag flyttar katterna till nya lägenheten och våra pinaler flyttar över i morgonbitt- vi sover mao allihopa i nya lyan inatt. Madrass är redan inlagd dit. :) Idag väntar renovering, vi ska försöka få ordning, iaf påbörja, vardagsrummet med easy cover som sedan ska målas 2 lager med ljusgul färg.


Nu har vi även varit gifta i 1,5 vecka oxå. Känns riktigt, riktigt nice. Vi hade en vacker ceremoni förra måndagen, den 8/8, hemma hos min makes föräldrar, med de närmaste närvarande ja förutom mamma som inte kunde komma eftersom hon bor juh 140 mil från oss... Vädret var med oss och det var soligt o fint så vigseln förrättades utomhus, i svärföräldrarnas vackra trädgård under äppelträden. Bilden är en närbild på min brudbukett som svärmor band, i brudbuketten fanns 10 vinröda underbara vackra rosor, 10 blåa irisar, 3 vita lejongap och murgröna. Brudbuketten hänger nu på tork i badrummet, självklart ska den sparas. :D



Jag måste även komma ihåg att lägga upp receptet på bröllopstårtan, som inte var nån klassisk tårta- jag bakade den själv och det blev en pinocciotårta med chokladtryffel och hallongrädde, krönt med massor med färska hallon & jordgubbar. :D Den var såååå god! :D Menyn vart så här:

Förrätt: toast med kantareller och hyvlad parmesan
Huvudrätt: helstekt oxfile med varm potatissallad och kantarellgräddsås
Efterrätt: bröllopstårtan



Jag hade även bakat 2 stora fina valnötsbröd till bröllopet och kokostoppar. Allt var såååå gott!!!!!!!



På måndag börjar nolle-p, dvs nolleperioden. Jag har meddelat mitt gäng att jag kommer närvara men jag ska dock inte vara med på allt, ska försöka renovera o måla o joxa innan skolan sätter igång på allvar- det e juh upprop på torsd, ja ästa vecka då o första föreläsningen e på fredan redan.



Nu ska jag strax ta o fortsätta packa lite smågrejs, det mesta e redan kartongiserat, men vi har kvar både soppåsar och vanliga plastpåsar.



Tjilevipp!

1 kommentar:

  1. Åh vad god den där tårtan lät.. du måste skicka receptet! :) å hela menyn lät ju super! Så fint att ha bröllop ute i trädgården! :)) ni är som fina ihop.. kram

    SvaraRadera