fredag 30 september 2011

Borta!!



Helt plötsligt var den borta! Min hälsporre som smärtat sen jag flyttade till Norrköping är borta. La märke till frånvaron av smärta nu på morgonen! Tjoho! Och min rygg smärtar inte fullt lika mycket o öronvärken e oxå typ borta! UNDERBART!!!!! OCH det är fredag OCH redovisning av vårt förbannade grupparbete i skolan! Äntligen slipper man det där ångestframkallande joxet!


Har även tränat 2 dgr i rad på Friskis & Svettis där jag köpte medlemskort i veckan, sparade drygt 200:- på att casha upp medlemsavgiften för ett helt år. Tjejen i receptionen försökte kränga på mig ett 10-kort för 550:- nänä sa jag, jag ska ha ett årskort. O så gick jag o svettades och gud så skönt det var! :D

Idag kommer Malin och hennes fina lilla dotter förbi, jag bakade en kladdkaka igårkväll som fått stå till sig under natten- kladdkakor o banankakor blir bara bättre nästa dag så hence the baking yesterday. Ska bli jättekul o se Malin igen, vi har snackat om o ses i evigheter- utan att boka in en dag förstås- lika bra det så det inte blir nåt som måste ställas in i sista minuten som en del "vänner" gör. Men Malin e reko. :) O appropå vän, brukar ibland slinka in på en f.d. kompis blogg, o läste till min skadeglädje att hon återigen kommit ihop sig med en vän- men denna gång hade hon iaf självinsikten om att hon varit bidragande. Det kallar jag utveckling...


F.ö. e vi klara i lägenheten nu, städade o joxade igår det sista. Det enda som e kvar nu e kaklet i köket men det kan vi inte fixa själva utan det får vi hjälp med. Om nåt tag hoppas jag.


Ikväll blir det fredagsmys med ostbricka, älskling, kattälsklingarna, soffa o bra film- som jag längtat efter både fredagsmys, kvällsmys och vardagslunken!!! Har vart jobbigt att inte ha vart i rutinerna iom flytten o renovering o så. Men nu e det klart, allting! :D Härlisch! Och maken fick sig en egen hobbyhörna som han e såå stolt över- som en tupp. ;) Det unnar jag verkligen honom. En egen vrå med köksradio/cdspelare som han kan sitta o måla sina warhammergubbar till medans jag pluggar.


Livet e allt bra just nu...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar