torsdag 22 september 2011

Det kan visst bli för mycket av det goda....




Nu på morgonen när jag skulle kika i kaffebryggaren så såg jag den var lite skitig, ja eller fall uti gammalt kaffe så jag torkade ur den o jag tror det lossnade en liten gummigrej meeen jag tänkte att vars tusan kunde den sitta så jag la den på bänken bredvid o fortsatte mata kaffe osv. Så nu när jag skulle hälla opp kaffe i min mugg så lossnade nån grunka undertill filterdelen där kaffet rinner ner i kannan, och en fjäder. Ooops. Det kan tydligen bli för mycket av det goda, man kan göra det för rent.


Har sovit ruskigt gott inatt och det behövdes- det ska gudarna veta. Har mycket med skolan nu, vi är mitt i en fältstudie som inte verkar gå så bra. Det känns som att gruppen e lite high chaparall utan att nämna alltför mycket. Föreläsningarna e generellt sett riktigt intressanta, förutom en som handlade om äldre och forskningen kring äldre. Tjejen, doktoranden, var nog duktig och nog så kunnig på sitt område men det kändes som att hon inte ville stå där och hon upprepade "ehhh..." typ 3987 ggr under föreläsningen så man kunde inte höra nåt annat än det... Nåväl. Kul e det iaf och väldans mycket att läsa. :D Så här blire inget lyxläsande dvs att man kan läsa skönlitterära böcker, synd för jag hade 2 st hemma, tredje delen om Eragon o sen en bok av Terry Pratchett som jag gärna hade läst ut men det hinns inte.


Renoveringen är nästan klar, allt i lägenheten är målat, ny rundad/hörnad duschstång är monterad, gardiner köpta, sydda och upphängda i kök o vardagsrum o nytt innertak fick vi monterat igår i kök o hall. Var juh till IKEA i helgen som var o storhandlade, 16 m tyg vart det gardiner i storrummet- vitt, blev sååå fint o luftigt, sen köpte jag 4 m svart tyg som ska bli en kappa till sovrummet, det kommer fixas idag. Sen handlade vi hatthylla, tavla till vardagsrummet, en läcker hallspegel i antik style, morgonrockar unnade vi oss oxå *sååå sköna!!!* o lite annat jox. Sen har älsklingen, min underbare make, hållt på o målat om möbler, en köksskänk är numer vit, han har även specialsnickrat en hylla som passar till dörren i köket som vi inte använder o som nu istället blir till skafferi i shabby chick style, han har även målat om ett fult gammalt brunt bord som nu inte alls e fult utan tvärtom ruskigt fint hehe o kvar har han att måla vår tvbänk o min gamla chiffonje. :D Allt blir vitt. Och sjukt stylish och fint! Ser riktigt dyrt och fint ut med halvmatta möbler faktiskt. :)


Längtar till i morgon, då ska vi bara sätta oss efter allt e klart o jag ska ta mig en winespritzer o så ska vi nog kunna se klart en film, från början till slut. :) Ser så fram emot det. Kanske att det blir att köpa en pepsi max eller två, denna gudabenådade dryck, skapad för att vi människor ska kunna släcka sin törst fursterligt! ;) Det enda som egentligen kvar i lägenheten e kaklet o där har vi en plan redo, ska bara se till o fixa det men det kan vi inte göra själva eftersom vi inte har verktygen till det, men vi vet vem som fortfarande har kvar sina grejer... ;)


Längtar efter att kunna resa bort oxå, vill kunna dra till antingen Edinburgh, eller London eller varför inte Rom... Men det får bli i framtiden nån gång...


Önskar alla snälla en trevlig helg nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar