fredag 9 september 2011

Superflax!

Härom dan när jag hade vart på stan o handlat lite, ja eller stan o stan, på tvärgatan från där vi nu bor hehe så möttes jag iaf av hyresvärdinnan som uppenbarligen höll på med storrensning. Snackade lite med henne o hon undrade om jag ville ha lite grejer, som ändå skulle slängas...? Jaaa, jag kan kika iaf. O då fick jag fatt på en fin kristallkrona, stort as, en gammal spegel med slipat spegelglas o uppe på vinden finns det en skänk med överskå som oxå ska få flytta in hos oss. Gudarna ska veta att vi behöver utrymmet för det e inte många skåp här inte. Gäller bara o få ner det från vinden. Var på Chilli igår, inredningsbutik som finns här i stan, hittade en likvärdig kristallkrona, likadal stil o så men med andra slipningar på prismorna än den här har, prislappen var på 5,500:-! Wow, o e den här antik är den säkert ännu dyrbarare! ;) Sååå ja, superflax hade vi iaf!

Nu e vi oxå klara med målningen av lägenheten, vi blev klara sent igårkväll o det e sååå skööööönt! Nu har jag en minipaus medans jag skriver, i kartonguppackande, kl 15 idag kommer flyttfirman o hämtar sina 40 kartonger. Så då måste alla vara tomma.

Igår hade jag första seminariet på universitetet, vi hade ett gäng historiska texter som belyste sociala problem bakåt i tiden. De 9 texterna var skrivna av ex Alva Myrdal, Ellen Key och Ottar, intressanta o bitvis svårförståerliga texter. Jag tror det gick bra iaf för mig. :)

Nee om man skulle ta o fixa vidare här, så går tiden fort o jag ser redan fram emot gomaten ikväll, blir finbiffar med potatisgratäng... Slurp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar