onsdag 9 november 2011

Nice job!





Igår fick jag inte mindre än TVÅ jobberbjudanden! Först ringde man från gruppboendet men jag kunde inte komma in o jobba iom vi hade kursintro på universitetet för den kommande kursen. Sen ringde gammelkollegan Krille för o höra om jag kunde tänkas jobba i Sthlm en vecka i januari, efter många timmars fundering o diskutering med maken så kom jag fram till att tyvärr, det kunde jag inte. Jag skulle ha missat så himla mycket i skolan - 4 viktiga föreläsningar o ett seminarium som är minst lika viktigt... Så tyvärr... Tackade nej till ganska mycket pengar men det e inte mycket att göra åt.



Så upptäckte jag även att nån av fyrbeningarna hade spytt på bordet och lyckats med konsstycket att spy i 2 av ljuslyktorna som står på bordet. *skratt* Snacka om pricksäkert! E dock glad över att kattisarna inte kräks så ofta, oftast så hör man juh när de sätter igång, vaknar av det även nattetid o då rusar jag snabbt upp o plockar upp det. Ingrodd kattspya e varken fräscht eller lätt att få bort. Får direkt mardrömsminnesbilder från en numer f.d. polare som har 2 katter som h*n tillåtit spy ta mig tusan överallt! När man kom in i lägenheten såg man oändligt med gamla kattkräk, på golvet o i fåtölj. Tror inte det fanns något rum som skonats från kattkräkset... Stackars missar att behöva leva i sån misär... Hoppas vederbörande nån gång skärper till sig o stiger upp ur den sanitära olägenheten. Det var så illa så jag faktiskt erbjöd mig att hjälpa till att städa men det togs inte emot det erbjudandet...



I övrigt e jag glad, fick kontakt med en gammal bekant, Pia som hittade mig på fejjan o som jag haft kontakt med från o till i dryga 10-11 år nånting. Hon bodde i Malmö o jag i fjållträsk o vi har aldrig träffats MEN, lyssna nu, hon bor nu i grannstan OCH pluggar här i Norrköping, ett stenkast från där vi bor! Snacka sammanträffande va?! :D *glad*


Sen har jag fått en till kusin, vet inte om jag nämnt det, min morbror fick en liten tjej för nån vecka sen, en liten rund flickebebis. :) Grattis!!!



Älsklingen e nu inne på andra veckan utan cigg, jätteduktigt jobbat!! *gooooooo husband!* :))


E oxå extremt taggad för den här kommande kursen i skolan som handlar om välfärdsstat och socialpolitik, såå intressant asså! :)) O det e kul att man känner igen så mycket av det som föreläsarna talar om, historiskt sett, iom man var med under de omvälvande 80-90-talen.


Ska nog ta o testa att baka banankaksmuffins tror jag... Hittade ett intressant recept här: http://www.bakakaka.se/banankakemuffins Tänkte man kunde frysa in lite så man har ifall man får främmande, alt att älsklingen får ta med det till jobbet. Vi har några bananer som snart gått över frukt-regnbågsbron... ;)



Nä, nu e det dax att knyta ihop säcken, peta i sig lite lunch, läsa lite skolbok o så sticka till svett-templet o donera lite kalorier! E glad över karma iaf- good comes to good who deserve it! :D

Ha en toppenfin o underbar höst-onsdag! Tjilevipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar