söndag 6 november 2011

Ny design



Jag vart lite less på gamla designen, som jag haft 1,5 år typ så nu bytte jag, får se hur länge jag har den här för jag vet inte om polkagris funkar riktigt, men blogger strular så förbannat när man ska byta o ändra så det blir det inte mycket med. Kanske hinner jag byta till nån ny design innan kvällen e slut hehe



Idag har vi vart ut till ingelsta o handlat en warhammerfigur åt maken o så har jag i sedvanlig ordning tvättstuga. Under tiden passar man på att baka lite bröd till veckan som kommer. Blir morotsbröd, nyttigt o himlars gott. Har lite funderingar på vad jag ska laga till middag i veckan, ska nog försöka mig på palt faktiskt, för första ggn ever. O så skulle jag vilja testa göra franska kycklinggrytan som jag lagade åt gamlingarna i somras, med svarta vinbär o sånt. Luktade himla mums gjorde det oxå iom alla kryddorna, timjan o allt vad det skulle vara i, rosmarin kanske?

E sugen på att göra små luktpåsar med lavendel oxå, har ett gammalt lakan som borde skickas till Nangijala eller reinkarneras, lämpligt till såna luktpåsar meeeen det e så sjukt dyrt tycker jag med lavendel. Men gott luktar det. Man skulle kunna köpa lite spetsar o sy fast, o vill man kan man juh brodera oxå. Skulle mer än gärna vilja sticka en tjock halsduk till vintern oxå... Men jag vet juh inte hur man stickar. Iofs går det juh att lära sig, har juh kunnat det en gång i tiden, hade stickat en megalång halsduk i rosa/turkos när jag var liten men den glömde jag på en buss minns jag. Synd, jag slet länge med den där halsduken. Här finns hur som helst massa inspiration: http://www.lavendela.se/lavendel-produkter/lavendel-och-lavendelp%C3%A5sar-1968851

Älsklingsmaken har vart duktig. Idag har han vart helt rökfri i en vecka. Han sitter just nu o lyssnar på radiosporten o målar o pysslar med sina gubbar. :) Söt han e. Han trivs så bra i sin lilla hobbyhörna som han e så stolt över. Där får han ha sina pinaler o sitta i fred.

Aja, ha en fortsatt fin söndag nu, alla kända o okända bloggläsare! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar