torsdag 22 december 2011

Vintersolståndet

Vi har under en tid, närmare bestämt från i sommarsolståndet i somras, gått mot allt mörkare dagar. Detta kulminerar idag, eller i natt som var, på vintersolståndet. Idag är det den kortaste dagen MEN sörj ej för det, för nu blir dagarna allt längre, några minuter i taget!


Igår hade jag sista dagen med föreläsningar fram till 9/1! Yey! Så nu är det jullov men ska läsa böckerna ändå och göra lite hemuppgifter och så. Fick även se tentaresultatet igår, från salstentan. Max 12 p kunde man få, 7 krävdes för godkänt, hade man 10 p så vart det VG. 33 st personer fick underkänt... Jag hade 9 poäng! :) Och jag är såå glad! Det betyder att andra kursen är avklarad!


I morgon väntar en extremt hektisk dag. Ska åka ut till Ingelsta och handla kattmat, sen blir det shopping i olika svängar på stan och så ska det idag påbörjade vörtbrödet som tar 2 dgr att göra om jag fattat det hela rätt, bakas klart. Men det blir nog supergott! :D 


Nu har vi även köpt Judas Priest-plåtar så i april står, ok då, sitter vi och avnjuter Rob Halfords ljuva stämma!!! :D \m/


Vi har vart superhurtiga i några dagar i rad också, yours truly har tränat och på kvällarna har vi gått extra långa prommisar. Börjar bli kallt om örona så det är mössa på nu.


2 dagar kvar till jul, mycket att göra, mycket att hinna med... Tänker lite på Mössens sång i Askungen: http://www.youtube.com/watch?v=g-x6qTiERS8 Men jag gör det så glatt för jag trivs med pysslandet, mycket är redan gjort också, bakat och så menar jag. :) Nu ska jag kika efter bra vörtbrödsrecept.


Tjilevipp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar