fredag 27 januari 2012

Glad i själen av det lilla

Sedan man blev med egen lägenhet 2007 så tror jag att man mognade så pass att man började hålla rent. I en liten lägenhet så blir det så himla snabbt smutsigt, lika bra att hålla rent. Förr om åren kunde man vara rent ut sagt sluskig ibland och jag tror det handlar om omogenhet, lathet och förnekelse, jag flyttade ju hemifrån som 16-åring... Numer så ställer man sig efter middagen allt som oftast och diskar upp det som man inte kan slänga i diskmaskinen, tar ett varv på spisen och diskbänken och slår igång diskmaskinen. På morgonen är man allt lite lycklig i hjärtat när man kommer in i ett rent kök! Bara att sätta igång kaffebryggarn och njuta av hur dagen vaknar till liv... 
Idag är det underbart med fredag, sov ut till nästan 7,30 och det var sååå skönt.. Märkte knappt att älsklingsmaken min for till jobbet. Tror nästan han var extra tyst idag för att låta mig sova ut. :) Ska strax ta och peta mig iväg till svettemplet för första ggn på evigheter, har ju vart förkyld på tok för länge och alldeles för ofta för att kunna få in rutin på träningen. Nu är jag bättre men hade ont i halsen i natt/morse och munsåren är kvar men de ser bättre ut, inbillar jag mig iaf.


Aja, ha en fin fredag och trevlig helg allihopa och kom ihåg, städa idag så slipper du det i morgon! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar